پیش بینی بازار سرمایه برای ۲۵ آذر ۹۹/ کدام گروه ها مثبت خواهند بود؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: با روال کنونی بورس شاخص تا پایان هفته کاهشی خواهد بود اما دوباره جان خواهد گرفت.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس تهران امروز مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را شکست و در کانال یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحدی امید سهامداران حقیقی را به یاس تبدیل کرد. برخی کارشناسان بورسی معتقدند ایستگاه بعدی شاخص برای توقف یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد است.این درحالی است که برخی کارشناسان بورسی رسیدن به شاخص یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی را به سهامداران نوید داده اند.

فملی، فولاد، فارس، شستا، تاپیکو، کگل، اخابر نمادهای سراسر قرمز بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند این نمادها با قرمزی خود مقاومت شاخص را از سکوی یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد به زیر کشیدند. 

مهدی فرازمند، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری فراز ایده نو آفرین تک (فاین تک )و کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با تحلیل بازار سرمایه به صدای بورس اظهار کرد: شاخص کل بورس از اول هفته منفی بود اما تا دیروز  یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را حفظ کرده بود امروز شاخص کل ریزشی بود و اغلب سهام گروه‌های پالایشی، خودرویی و بانکی نیز در اکثر نمادها منفی بسته شدند.

شاخص تا چقدر می‌ریزد؟

این کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با اظهارات مبنی بر ریزش شاخص بورس تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تصریح کرد: روند ریزشی بازار ادامه خواهد داشت و احتمال دارد به این رقم نیز برسد اما در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی نخواهد ماند و دوباره بعد از استراحت روند افزایشی خود را پیش می‌گیرد.

بازار تا پایان هفته منفی است

وی در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه برای فردا گفت: بازار روند کاهشی خود را تا فردا نیز ادامه می‌دهد و شاخص تا پایان هفته همچنان ریزشی خواهد بود اما این ریزشی بودن به این معنا نیست که تمام نمادها به یک نسبت ریزشی خواهند بود. گروه فلزات اساسی با توجه به افزایش قیمت جهانی کامودیتی‌ها و افزایش جهانی قیمت نفت آینده‌ای مثبت دارند.

بیشتر بخوانید:
خروج ۵۶ میلیارد تومانی پول از «شستا»
دلایل ریزش امروز بازار سرمایه
جزئیات معاملات امروز «شپنا»
حقیقی‌های فملی با دستپاچگی فروختند

ریزش‌ها مقطعی است

فرازمند با بیان اینکه ریزش‌های کنونی مقطعی است بیان کرد: به طور کلی بعد از هر رشدی بازار نیاز به یک استراحت و دست به دست شدن سهم دارد که اکنون بازار سرمایه ایران در این مقطع است. نکته منفی بازار  این است که چرخش بازار شدید رخ می دهد، یعنی  صف خرید با شدت تبدیل به صف های فروش شود و این  تغییر  و چرخش از دید کارشناسان، قابل تحلیل نیست.

وی در ارتباط با بی تاثیر دانستن بودجه پیشنهادی بودجه بر ریزش های اخیر بازار سرمایه بیان کرد: هنوز بودجه در مراحل اولیه است و اگر هم قرار بود پیشنویس بودجه بر بازار تاثیرگذار باشد باید هفته پیش این ریزش‌ها رخ می‌داد.

این کارشناس بازار سرمایه در آخر ابراز خرسندی کرد: شاخص دوباره جان خواهد گرفت و با شروع دی ماه شاخص بورس افزایشی خواهد شد.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 423903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =