تاثیر کریسمس بر قیمت طلا/ اگر در بازار طلا سرمایه گذاری کردید، بخوانید!

نائب رئیس اتحادیه طلا و سکه گفت: پایان سال میلادی بر قیمت جهانی طلا تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش صدای بورس، دلار امروز از ۲۶ هزار تومان به کانال ۲۵ هزار تومان وارد شد. سرمایه گذاران بسیاری برای حفظ ارزش پول خود در بازار طلا و سکه سرمایه گذاری کردند. برخی در زمانی که طلا گرمی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود به امید سودآوری، طلا خریدند و امروز با ایستادن نشانگر قیمت طلا روی قیمت یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان متضرر شده اند.

محمد کشی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد:۲ روز گذشته بازارهای جهانی تعطیل بود و پیش از آن نیز قیمت طلای جهانی کاهشی بوده و این کاهش بر قیمت طلا در ایران نیز تاثیر گذار بود.

وی افزود: شنبه ۲۲ آذر طلا روز خود را افزایشی شروع کرد اما روند کاهشی آن از میانه روز شروع شد و تا امروز ادامه داشت. قیمت دلار امروز از کانال ۲۶ هزار تومان عقب نشست و در قیمت ۲۵ هزار تومان به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید:
بودجه ۱۴۰۰ سالی پر از توافقات سیاس داخلی و خارجی!/ سیگنال مثبت دولت به بورس
پیش بینی بازار خودرو در سه ماهه آخر سال/ خودرو بخریم یا دست نگه داریم؟
مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی امروز ۲۳ آذرماه

نائب رئیس انجمن طلا و سکه در ارتباط با پیش بینی بازار طلا و سکه تا پایان هفته بیان کرد:قیمت طلا در ایران متاثر از قیمت جهانی طلا و دلار است،  بازار دلار اکنون نوسانی است و این موضوع بر قیمت طلا تاثیر گذار است.

وی با اشاره به تاثیر پایان سال میلادی بر قیمت جهانی طلا گفت: همواره پایان سال میلادی با توجه به کسری حساب هایی که در معاملات فیزیکی طلا رخ می‌دهد قیمت طلا در پایان سال میلادی نوسانی و بیشتر کاهشی است این نوسانات در بازار جهانی طلا، طلای داخلی را نوسانی می کند.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 423803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =