اعلام میزان تولید و سهم بازار «غبهنوش»/ ساختمان عظیم خودرو را پس گرفتیم

مدیرعامل شرکت بهنوش ایران در مورد تولیدات و سهم بازار شرکت توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش صدای بورس، محمد مهدی برقراری مدیرعامل شرکت بهنوش ایران به سوالات اکثر سهامداران پاسخ داد. این شرکت اعلام کرد در بازار ماءالشعیر سهم ۳۴ درصدی دارد اما در بازار فروش دوغ سهم مناسبی ندارد و تلاش دارد تا با تبلیغات فروش بیشتری در این زمینه داشته باشد.
همچنین با اعلام میزان تولید خود در کارخانجات مختلف و تعداد کارکنان خود  اعلام کرد بخشی از شکر مورد نیاز خود را به صورت سهمیه‌ای و با نرخ مصوب دریافت می‌کند و بخش دیگر را از بازار آزاد خریداری می‌کند. درمورد ظروف هم ظروف رزینی با نرخ مصوب و به صورت سهمیه ای از وزارت صنعت ، معدن و تجارت دریافت می‌شود و ظروف شیشه‌ای از بازار آزاد او با رخ رقابتی تهیه می‌شود.

سهم بازار بهنوش در دلستر و دوغ را لطفا اعلام نمایید؟
براساس آخرین ارزیابی بازار، بهنوش از کل بازار ماء الشعیر حدود ۳۴ درصد است. سهم بازار دوغ شرکت بهنوش از سایر محصولات پایین تر بوده و یا برنامه تبلیغات در نظر گرفته شده سهم بازار این محصول افزایش خواهد یافت.

مقدار تولید هر کدام از کارخانه ها را اعلام نمایید؟
مقدار تولید کل کارخانه‌های بهنوش مرکزی، بهنوش ستاره، بهنوش گچساران، بهنوش کوهرنگ، بهنوش اراک، بهنوش خرمشهر و بهنوش آبعالی ۱۳۶.۶۷۲.۵۲۳ است که این رقم به جز تولید محصولات کارمزدی است. همچنین بهنوش کوهرنگ با بیش از ۱۲ هزار تا بیشترین سهم را از آن خود کرده است.

باتوجه به انکه شکر و ظروف بیشترین سهم از مواد اولیه شرکت را دارند، خرید آنها به چه رویه ای انجام می‌شود؟
بخشی از نیاز شرکت بهنوش از طریق تخصیص سهمیه شکر با نرخ مصوب خریداری می شود بخشی از طریق خرید از بازار آزاد صورت می گیرد. مواد اصلی بخشی از ظروف شامل رزین بوده که از طریق تخصیص سهمیه و براساس سهمیه تخصیصی از وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می گیرد و بخشی از آن از طریق خرید آزاد انجام می شود، ضمن اینکه ظروف شیشه کلا از طریق بازار آزاد و براساس نرخ رقابتی از کارخانه های تولیدی خریداری می شود.

نرخ فروش شکر در گزارش های ماهانه آبان شرکتهای قند و شکر کیلویی ۶۶.۰۰۰ ریال بوده است ولی در ۶ ماهه بهنوش نرخ شکر را ۶۸.۰۰۰ ریال و موجودی پایان دوره ۷۰.۴۷۲ ریال اعلام کرده است، لطفا توضیح فرمایید؟
نرخ مصوب شرکت‌های قند و شکر جهت تخصیص سهمیه شکر به شرکت براساس سهمیه اعلامی وزارت صنعت و معدن و تجارت است. ضمن اینکه در بازار آزاد قیمت شکر در ۶ ماهه اول نوسانات و تغییرات زیادی داشته است. لذا با توجه به سهمیه ناکافی شرکت بهنوش، مابقی نیاز شرکت با نرخ آزاد خریداری شده و این امر باعث افزایش میانگین قیمت خرید شکر شده است.

باتوجه به شرایط تورمی در فصول گذشته، به چه دلیل شرکت سعی نکرده است از تسهیلات برای افزایش موجودی خرید مواد اولیه استفاده کند؟ و معمولا مواد اولیه را گرانتر از عرف بازار خریداری کرده است؟
با توجه به شرایط فروش مناسب محصولات نسبت به دوره‌های قبل و تامین منابع مالی از محل فروش شرکت، اخذ تسهیلات بانکی جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز شرکت با توجه به شرایط فروش فصلی شرکت‌هیا تولید نوشیدنی در ۶ ماهه دوم انجام خواهد گرفت.

وضعیت پرونده حقوقی ساختمان عظیم خودرو در چه مرحله ای است و شرکت چه برنامه‎ای برای این ملک دارد؟
حکم اجرای احکام در خصوص تخلیه ساختمان استیجاری عظیم خودرو در تاریخ ۹۹/۹/۹ به نفع شرکت صادر شده و در مرحله اجرای حکم و مراحل تحویل و سپس تخلیه ساختمان است و شرکت قصد دارد در آینده نسبت به اجاره دادن ساختمان مذکور اقدام کند.

به چه دلیل شرکت ذخیره ای در حسابها در خصوص مالیات نوشابه گازدار در نظر نگرفته است؟
با توجه به اینکه از ابتدای اجرای قانون موسوم به عوارض نوشابه های گازدار تا پایان سال ۱۳۹۳ برابر حکم دادگاه تجدید نظر نوشابه های تولیدی شرکت از نوع ماءالشعیر، جزء نوشابه گازدار محسوب نمی‌شود. لذا برابر نظر دادگاه تجدید نظر تولیدات ماءالشعیر شرکت مشمول این عوارض نبوده. براساس نظریات کارشناسی رسمی دادگستری و آراء صادره از دادگاه‌های بدوی که عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید یافته است نسبت به خروج نوشابه های تولیدی بهنوش از شمول نوشابه های گازدار اقدام نکرده اند لذا لزومی جهت در نظر گرفتن ذخیره برای این موضوع باقی نمی ماند و در صورت مطابه عوارش جهت سنوات اخیر برابر سوابق و روش‌های موجود اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

کد خبر 423731

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • «غبهنوش» گران کرد

    «غبهنوش» گران کرد

    شرکت بهنوش ایران از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =