توجه حقوقی‌ها به کدام نمادها بود؟ /ثبت دومین رکورد ورود پول حقیقی

افت پنج هزار و ۲۲۱ واحدی شاخص کل (۰.۰۸درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۶ هزار واحدی قرار داد.

به گزارش صدای بورس، در بازار امروز هر چه میزان سهام بزرگ و شاخص ساز درگیر فشار فروش بودند و به جز چند سهم، اکثرا در محدوده منفی معامله شدند، اما سهام و صنایع متوسط بازار با افزایش تقاضای قابل توجهی مواجه شدند به نحوی که شاهد تشکیل صفوف خرید متعدد در سهام متوسط و کوچک مقیاس مثل بیمه، سیمان، دارو، ساختمانی و رایانه بودیم.

در نهایت بازار امروز با ۵۲۲۱ واحد منفی شاخص کل بورس تهران را در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱.۴ درصدی، افزایش ۶۶۱۰ واحدی در محدوده ۴۵۱,۰۰۳ قرار گرفت.

ارزش کل معاملات خرد ۱۶هزار و ۶۷۵میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۱درصد یعنی هزار و ۸۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد. حقیقی‌ها تا ساعت ۱۲ و ۳۰دقیقه حدود ۶۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

امروز در بازار بیش از ۶۸۵میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی صورت گرفت و رشد بیش از یک درصد ۴۳۱نماد و افت بیش از یک درصد ۱۲۱نماد را شاهد بودیم.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بیمه و صندوق بازنشستگی»، «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و «محصولات غذایی و آشامیدنی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فرآورده‌های نفتی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد. 

سه نماد حفاری، ودی و کرمان لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به وتجارت، شستا و فولاد معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت حفاری شمال معادل ۶۶میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک تجارت با برتری ۱۰۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۹۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۱۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۶۰میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات روز جاری، ورود پول حقیقی در حدود  ۶۶۵ میلیارد تومان به ثبت رسیده است، این در حالیست که روز گذشته ورود پول حقیقی در  حدود  ۱۷۵  میلیارد تومان بوده است.

وضعیت متفاوت شاخص کل و شاخص هم وزن نیز گویای همین موضوع در معاملات امروز میباشد؛ هر چند که نمادهای تاثیرگذاری چون اخابر، فولاد، همراه، خبهمن، ونیکی نیز روز مثبتی را ثبت کردند و احتمالا در روزهای آتی تقاضا برای سایر سهام بزرگ بازار نیز به مرور بهبود پیدا کند.

ثبت دومین رکورد ورود پول حقیقی در آخر هفته در نیمه دوم سال

امروز شاهد ورود ۶۸۳ میلیارد تومان پول حقیقی (یا خروج حقوقی) به (از) بازار بودیم(سهام و حق تقدم به صورت خرد) که در بین روزهای پایانی هفته نیمه دوم سال رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

لازم به توضیح است که امروز در بخش خرید، ۸۹ درصد خرید ها توسط حقیقی ها و ۱۱ درصد توسط حقوقی ها انجام شد.

در بخش فروش، ۸۵ درصد فروش ها توسط حقیقی ها و ۱۵ درصد توسط حقوقی ها انجام شد.

همچنین امروز در ساعت ۱۴ مراسم عرضه اولیه پتروشیمی بوعلی سینا با نماد «بوعلی» انجام شد و این نماد نیز از امروز در فهرست نمادهای بورس و اوراق بهادار تهران جهت انجام معامله قرار گرفته است.

کد خبر 423507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =