اهم اقدامات انجام شده در «کطبس»

مدیرعامل شرکت ذغالسنگ نگین طبس در خصوص شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد مواردی را مطرح کرد.

به گزارش صدای بورس، حجت اله دریانی مدیرعامل شرکت ذغالسنگ نگین طبس به سوالات مطرح شده از سوی برخی از سهامداران پاسخ داده است که در ادامه می خوانید: 

لطفا معادن شرکت را نام برده و ظرفیت قطعی و احتمالی هر کدام بیان شود؟
شرکت دارای دو پروانه بهره برداری تملیکی استخراج زغال سنگ می باشد که جمعا ظرفیت قطعی ۳.۲۶۵.۲۲۳ تن و ظرفیت برآوردی ۵ میلیون تن است.

همانگونه که استحضار دارید،‌ذخیره یکی از معادن اصلی شرکت که بیش از نیمی از تولیدات شرکت از محل این معدن بوده رو به امام است که اصلاح تناژ آن آغاز شده است. خواهمشند است بفرمایید ظرفیت این معدن چقدر بوده و منظور از اصلاح تناژ برای این معدن چیست؟
با توجه به قوانین موضوعه اصلاح پروانه‌های اکتشاف و بهره‌برداری در مساحت های مندرج در مجوزهای اصداری قابل تعدیل است که شرکت در حال تدوین طرح افزایش میزان ذخایر و ارائه به مراجع ذیصلاح قانونی است.

با توجه به اینکه نرخ های فروش شرکت وابسته به نرخ های شمش فولاد خوزستان است، در صورت کنترل قیمت های شمش در بورس کالا، فروش شرکت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. آیا برنامه ای برای جلوگیری از این اتفاق صورت گرفته است یا خیر؟
نظر به عدم نهایی شدن شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد در این خصوص اظهارنظری قابل ارائه نمی باشد. نرخ گذاری زغال سنگ کماکان متاثر از میانگین ماهانه قیمت شمش فولاد خوزستان در بازار بورس کالا است.

لطفا دلیل اینکه مالیات شرکت از سال ۹۸ صفر است، توضیح داده شود؟
شرکت به استناد بند ب ماده ۵۹ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مصوب ۱۳۸۹ که تصریح می کند به منظور تسهیل و تشویق سرمایه گذاری صنعتی و معدنی در کشور، میزان معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی و معدنی مناطق کمتر توسعه یافته تا سقف معافیت های منظور شده در مناطق آزاد تجاری -صنعتی افزایش پیدا می کند و نر به اینکه معافیت مناطق آزاد تجاری و صنعتی به موجب ماده ۱۳ قانون مذکور و اصلاحیه بعدی بالغ بر ۲۰ سال است، ذخیره ای لحاظ نشده است.

هزینه مواد مصرفی در سربار شامل چه اقلامی است؟
به طور عمده چوب است.

شرکت کطبس مالک ۲.۸ درصد از شرکت فرآوری ذغال سنگ پرورده طبس است، لطفا ترکیب سهامداری شرکت فرآوری ذغال سنگ طبس بیان شده و دلیل کاهش درصد سهامداری کطبس در این شرکت توضیح داده شود؟
ترکیب سهامداران شرکت سرمایه پذیر (شرکت فرآوری ذغالسن پرورده طبس در سایت کدال و سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران قابل مشاهده است و علت کاهش درصد سهامدارای به دلیل نوع سرمایه گذاری با دید کوتاه مدت است که در صورت های مالی منعکس شده است.

شرکت کطبس مالک ۵ درصدی شرکت احداث معدن تکافرسپاهان است. لطفا ترکیب سهامداری این شرکت بیان شود و زمینه فعالیت و میزان فروش و سود خالص ۲ سال اخیر این شرکت بیان شود؟
صورت های مالی و ترکیب سهامداران شرکت سرمایه پذیر (شرکت احداث معدن تکافر سپاهان) در سایت کدال در شرکت تکادو با نماد «وکادو» از زیرمجموعه های آن شرکت قابل مشاهده است.

آیا شرکت برنامه ای برای افزایش تولید دارد؟
تصمیماتی در این خصوص اخذ نشده است.

نرخ چوب و آب و گاز مصرفی طی سال جاری نسبت به میانگین سال گذشته چقدر افزایش یافته اند؟
هزینه های صرف شده نسبت به دوره مشابه سال قبل دارای ۳۰ درصد افزایش است.

حقوق مالکانه دولتی برای معادن ذغال سنگ چه درصدی از مبلغ فروش است؟
حقوق دولتی نرخ ثابت براساس مقدار استخراج است که تاثیرگذار بر بهای تمام شده نیست.

نرخ فروش شرکت طبق محاسبات بر اساس جدول انجمن ذغال سنگ تقریباً بین ۷.۹ درصد تا ۸.۳ درصد از نرخ شمش فولاد خوزستان بوده است. با توجه به وضعیت فعلی معدن و کیفیت محصول استخراجی، برآورد میکنید نرخ سال های آتی تقریباً چند درصد نرخ شمش فولاد خوزستان باشد؟
کیفیت محصول شرکت طی سال آتی تغییرات قابل ملاحظه ای نخواهد داشت.

کنفرانس اطلاع رسانی شرکت در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۸ برگزار شد.

کد خبر 423462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =