وضعیت بازارهای موازی در ۱۸ آذر / بیت کوین در حال کاهش

امروز فقط بازارهای طلا و سکه مثبت بودند و بیت کوین بیشترین کاهش را بین بازارها تجربه کرد.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس امروز تلاش زیادی کرد تا خود را به بازه مثبت برساند. اما حتی با کمک «فملی» هم نتوانست ضررها را جبران کند به رنگ قرمز روز را تمام کرد. «فملی» که یکبار دیروز بازگشایی شده بود اما معاملاتش باطل شد امروز مجدد بازگشایی شد و با ۱۵ درصد رشد در قیمت پایانی به داد شاخص رسید که داشت با سرعت سقوط می‌کرد و یک تنه بخش زیادی از کاهش‌ها را جبران کرد.

شاخص کل امروز ۰/۴ درصد معادل ۵،۵۲۹ واحد توانست به ۱،۵۰۷،۰۰۰ واحد برسد و فعالان را برای روز بعد به خود امیدوار نگاه دارد. شاخص هم وزن اما یک روز قوی را پشت سر گذاشت.  شاخص هم وزن در ابتدای روز تحت تاثیر شاخص کل از ناحیه سبز تغییر جهت داد و منفی شد. اما ساعت ۱۰/۰۵ مجددا تغییر روند داد و توانست تا آخر بازار مثبت بماند. این می تواند نشانه‌ای باشد از برگشتن اعتماد و تحلیل به بازار. شاخص هم وزن  امروز برعکس شاخص کل با ۰/۴ درصد معادل ۱،۶۳۶ واحد روز را تمام کرد.

در فرابورس شرایط تاثیر بیشتری از شاخص کل گرفت و شاخص فرابورس مسیری مشابه آن را طی کرد. اما فرابورس توانست تمام کاهش‌های ابتدای روز را جبران کند با روند  صعودی به استقبال فردا برود. این شاخص امروز را با ۰/۳ درصد معادل ۴۸ واحد تمام کرد و به ۱۹٬۲۲۶ رسید.

ارزش بازار در بورس تهران امروز ۵۹,۶۷۱ هزار ریال معادل ۲۳۳ میلیارد دلار و در فرابورس به  ۱۳،۰۸۱ میلیارد ریال معادل ۴۶ میلیارد دلار شد.

دلار اما چند روزی است نوسانی ندارد و در کانال ۲۵ هزار تومان آرام گرفته است و باید منتظر بود تا اتفاقات سیاسی سرنوشت آن را مشخص کند.

سکه برخلاف دلار در مسیر افزایش حرکت می‌کند و نسبت به دیروز ۲/۶۶ درصد رشد کرده است. هم اکنون سکه تما طرح جدید با قیمت ۱۲۵٬۵۹۰٬۰۰۰ ریال در حال معامله است.

طلا ۱۸ عیار در بازر داخل شاهد رشد قیمتی ۱/۳ درصدی نسبت به دیروز است و هم اکنون با قیمت ۱۱٬۴۴۴٬۰۰۰ در حال معامله است.

ارزهای دیجیتال بیت کوین روند نزولی به خود گرفته است و از دیروز ۲ درصد از ارزش خود را از دست داده. هم اکنون بیت کوین با خروج از کانال ۱۹ هزار دلار با قیمت ۱۸۸۰۰ دلار در حال معامله است.

اتریوم همانند بیت کوین روند کاهشی داشت و ۲/۹۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است. هم اکنون این رمز ارز با قیمت ۱۸۶۵۶ دلار در حال معامله است. احتمال می رود در صورت ادامه این روند ابتدا در محدوده ۵۶۵ دلار و سپس در ۵۲۰ دلار با مقاومت برخورد کند.

رضا نجارزادگان

کد خبر 423421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =