انتشار نتایج کنفرانس «غصینو»/ بهره‌برداری از خطوط جدید تولید

شرکت صنعتی مینو اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی را منتشر کرد.

به گزارش صدای بورس، شرکت صنعتی مینو در اطلاعیه‌ای در کدال اعلام کرد: پیرو ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی منتشر شده در سامانه کدال با شماره پیگیری ۷۰۰۲۳۸ و به استناد ماده ۱۲ مکرر ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس ایران به اطلاع می رساند کنفرانس اطلاع رسانی شرکت در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۶ برگزار که به شرح زیر است:
سید یاسر مهدی ابوترابی فرد، مدیر عامل سرمایه گذاری ملی ایران چند سوال مطرح کرد که به شرح زیر است:

سهامداران شرکت با ذکر درصد سهامداری را بیان کنید:
شرکت صنعتی مینو ۴۱ درصد، شرکت اقتصادی و خودکفائی آزادگان ۴۰ درصد، شرکت قاسم ایران ۱۰.۵ درصد، شرکت بازرگانی پارس گستر ۵.۵ درصد و شرکتی صنعتی پارس مینو ۳ درصد که در مجموع ۱۰۰ درصد سهامداران را تشکیل می دهد.

 فروش ۳ سال اخیر و فروش ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ بیان شود.
با توجه به روند سرمایه‌گذاری های صورت پذیرفته همواره سیاست این گروه سرمایه گذاری در شرکت های هم صنف خوشنام که دارای زیرساخت و دارایی مناسب باشند صورت پذیرفته است که پس از سرمایه گذاری اقدام به اصلاح ساختار، تزریق منابع و بهبود سوددهی و نهایتا ورود آنان به بازار سرمایه است. (ذکر مثال در خود نامه)

سود خالص شرکت طی ۳ سال اخیر و سود خالص شرکت در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ بیان شود.
به شرح جدول در نامه

با توجه به آخرین صورت مالی، آخرین مبلغ سود انباشته بیان شود.
شرکت فاقد سود و زیان انباشته است.

لطفا آخرین نرخ خرید آرد، شکر و روغن بیان شود.
شرکت سهام عام صنعتی مینو دارای کارخانه آرد است، لذا در فصل برداشت گندم، شرکت اقدام به خرید گندم با قیمت مناسبت می‌کند و پروسه تبدیل به آرد در خود شرکت صورت می پذیرد. لازم به ذکر است به منظور تکمیل زنجیره تامین مواد اولیه گروه اقدام به سرمایه گذاری و خرید کارخانه روغنی (صنایع غذایی مینو کاسپین) و کارخانه قند (قند مینو فسا) کرده است.

برنامه شرکت در رابطه با عرضه سهام شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو در بورس اوراق بهادار توضیح داده شود.
در صورتی که در این ارتباط تصمیم با اهمیتی اتخاذ شود، مطابق دستورالعمل افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان توسط شرکت صنعتی پارس مینو (سهامدار عمده) از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

لطفا در مورد خطوط جدید بیسکوئیت به سوالات زیر پاسخ داده شود:
تاریخ دقیق بهره برداری بیان شود.
خطوط جدید تولید بیسکویت شامل دو خط خارجی است که ۹۷ درصد بهای خط اول و ۹۵ درصد بهای خط دوم پرداخت شده و در حساب سفارشات خارجی شرکت به ثبت رسیده است با توجه به شرایط پیش آمده شیوع بیماری کرونا پیش می شود در صورت بهبود وضعیت و لغو محدودیت ها در کشورهای مبدا تا پایان سال ۱۳۹۹ این خطوط بارگیری و ارسال شده و پس از استقرار در اوایل تابستان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسند.

در سال ۱۴۰۰ چند درصد از ظرفیت این خطوط جدید استفاده خواهد شد؟
با توجه به توضیحات بند قبل و در نظر گرفتن این نکته که سال اول بهره برداری از این خطوط می باشد پیش بینی می شود بالغ بر ۵۰ درصد از ظرفیت خطوط جدید مورد استفاده قرار گیرد.

هزینه استهلاک خطوط جدید در سال ۱۴۰۰ بیان شود.
با توجه به عدم استقرار خطوط و عدم تخصیص هزینه های نصب و راه اندازی، حمل، گمرک، بیمه و .... به بهای تمام شده، هزینه استهلاک خطوط مذکور در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۰۳.۹۰۰ میلیون ریال برآورد می شود.

دلیل اینکه اختلاف زیادی بین مقدار تولید و ظرفیت اسمی وجود دارد، توضیح داده شود؟
بخشی از تولیدات این شرکت براساس شرایط بازار صورت می‌پذیرد و برخی محصولات نیز مانند بستنی زمستانی محصولات فصلی است که در فصل خاصلی از سال تولید می شود لیکن ظرفیت اسمی براساس توان تولید دستگاه ها در کل سال تعریف شده است. همچنین لازم به ذکر است عوامل تولید اعم از دستمزد و سربار در زمان های مقرر دارای انعطاف می باشند که با توجه به نیاز تغییرات در تولید جابجایی صورت پذیرفت. لذا تغییر ظرفیت هزینه چندانی به شرکت تحمیل نمی کند.

با توجه به اینکه رصد صنعت شیرینی و شکلات کشور همواره مورد توجه شرکت صنعتی مینو بوده است، لطفا بفرمائین حجم گردش مالی در صنعت شیرینی و شکلات کشور چقدر بوده و سهم واردات در سال ۱۳۹۸ و ۶ ماهه اول ۱۳۹۹ چقدر بوده است؟
همانگونه که مستحضرید عمده فعالیت شرکت سهامی عام صنعتی مینو در زمینه تولید انواع بیسکویت است که در این ارتباط بالغ بر ۳۷ درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص داده است. کل ارزش بازار شیرینی و شکلات براساس اظهار دبیر انجمن شیرینی و شکلات ایران در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۳۹۹ مبلغ ۱۷۰ هزار میلیارد ریال است. از آنجا که بخش اعظمی از شرکت های موجود در این صنعت پذیرفته شده در بورس و فرابورس نمی باشند و الزامی به افشای اطلاعات ندارند. لذا آمار و اطلاعات دقیقی به تفکیک سهم برای شرکت ها از حجم و میزان تولیدات صنعت شیرینی و شکلات کشور در دست نیست.

سهم شرکت پارس مینو از بازار شیرینی ایران چقدر است؟
با توجه به توضیحات بند ۶ به دلیل نبود آمار و اطلاعات دقیق تفکیک شده از حجم و میزان تولیدات در صنعت شیرینی و شکلات کشور، تعیین دقیق سهم شرکت صنعتی پارس مینو از این بازار مقدور نیست. مضافا شرکت صنعتی پارس مینو دارای شخصیت حقوقی مستقل است که علاوه بر اینکه اطلاعات آن به صورت ماهانه افشا می شود. این امکان مهیاست تا در صورت نیاز در کنفرانس اطلاع رسانی مربوط پرسش‌ها مطرح و پاسخ لازم اخذ شود.


 

کد خبر 423381

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =