سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟

مدیر روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: سود سهامداران عدالت که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده اند، محفوظ است.

به گزارش صدای بورس، سهام عدالت در دو بخش روش مستقیم و روش غیر مستقیم برای آزاد سازی سهام عدالت تقسیم می‌شود.  روش غیر مستقیم برای آزاد سازی سهام عدالت مالکیت و مدیریت این سهام به شرکت های سرمایه گذاری استانی واگذار می شود و در روش مستقیم آزاد سازی سهام عدالت و سهامداری، مالکیت و مدیریت سهام عدالت بدون هیچ گونه واسطه به خود فرد سهامدار منتقل می شود.

سهامداران سهام عدالت که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند با پرسش‌های بسیاری در بازار سرمایه رها شده اند. سهامداران سهام عدالت در لایوهای اینستاگرامی  صدای بورس از چرایی اعمال نشدن افزایش سرمایه سهام عدالت، دلیل عدم واریز سود سهام عدالت سوال می‌کنند که از پرتکرارترین پرسش‌ها در خصوص سود و نحوه فروش سهام عدالت است. صدای بورس پاسخ این پرسش‌ها را از متولیان سهام عدالت جویا شد. بسیاری از این متولیان پاسخ گو نیستند و برخی نیز موضع سکوت را در پیش گرفته‌اند.

مهدی نعمتی، مدیر روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه «سمات» در ارتباط با موضوع سهامداران سهام عدالت به صدای بورس اظهار کرد: برای کسانی که روش مستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کردند، هنوز تصمیم گیری نشده است.

بیشتر بخوانید:
پیش بینی بازار سرمایه فردا/ فلزی‌ها داغ می شوند؟
شفاف سازی مطالبات «شسینا»
شفاف‌سازی معاملات «دالبر»

نعمتی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی سود سهام عدالت سهامداران پرداخت می‌شود، افزود: سمات برای واریز سود به حساب سهامداران سهام عدالت 8 ماه از زمان برگزاری مجمع فرصت دارد، البته شرکت ها معمولا تا آخرین لحظه این سود را پرداخت نمی کنند.

وی به سهامداران سهام عدالت که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کردند این اطمینان را داد که سود سهام آن ها محفوظ است و بیان کرد: پیش تر متولی انجام امور مربوط به سهام عدالت سازمان خصوصی سازی بود. زمان برگزاری مجمع این شرکت‌ها مرداد 99 برگزار شد. با در نظر گرفتن فرصت 8 ماهه برای پرداخت سود سهام عدالت، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سه ماه فرصت دارد سود سهام عدالت را به سهامداران آن پرداخت کند.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 423281

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =