پیش بینی بازار سرمایه فردا/ فلزی‌ها داغ می شوند؟

تحولات بین‌المللی گروه فلزی‌ها را افزایشی خواهد کرد و این افزایش بر بازار سرمایه تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل امروز با بیش از ۳۲ هزار واحد وارد کانال یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد شد. «وپست» با ۵ درصد مثبت بیشترین افزایش را در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری داشت. در گروه فلزات اساسی نمادهای فولاد، کگل ، فخوز، ارفع و هرمز از جمله نمادهای مثبت بودند و ذوب از جمله غول های فولادی بازار خود را منفی به پایان برد.

سهامداران حقیقی به نحوه عملکرد کارگزاری‌ها اعتراض دارند و از مشکل ورود به کارگزاری‌ها شکایت دارند. این گروه از سهامداران نیاز به فیلترشکن برای ورود به کارگزاری‌ها را مشکل اساسی خود عنوان کردند.

خبرنگار صدای بورس در بررسی این موضوع با کارگزاری‌ها تماس گرفت، بسیاری از کارگزاری‌ها از چنین مشکلی اظهار بی‌اطلاعی کردند و این مشکل را مربوط به سایر کارگزاری‌ها عنوان کردند.

بهراد ابراهیمی قائم مقام مدیرعامل کارگزاری‌آگاه در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه به صدای بورس گفت: گروه فلزات اساسی در عرصه بین الملل روند افزایشی داشته و این روند همچنان ادامه دارد. این افزایش بر بازار سرمایه ایران تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

ابراهیمی افزود: در عرصه بین الملل بیلت صادراتی ایران هر تن ۴۹۰ دلار و اسلب صادراتی هر تن ۴۸۰ دلار به فروش می‌رسد. این افزایش قیمت بر میزان سود و زیان شرکت‌های تولید کننده‌ آن‌ها نیز تاثیرگذار است و سودآوری دارد.

بیشتر بخوانید:
سهامدار عدالتی که سهام ندارد
پیش بینی بازار سرمایه برای فردا/ پیش بینی از آینده گروه بیمه، فلزات اساسی و پتروشیمی‌ها
بازی نفت و دلار در بودجه قرن جدید
 

قائم مقام مدیرعامل کارگزاری‌ آگاه در ارتباط با تاثیر دلار بر بازار سرمایه ‌گفت: در شرایط فعلی دلار محرکی برای بازار سرمایه نخواهد بود و انتخاب بازار برای سودآوری گروه فلزات اساسی پتروشیمی و معدنی خواهد بود. این گروه‌ها با توجه به آنکه حجم بزرگی از بازار سرمایه را تشکیل می‌‍دهند بر شاخص کل نیز تاثیرگذار خواهند بود و در افزایش شاخص کل نیز تاثیر گذار خواهند بود.

وی درپاسخ به این پرسش که آیا شاخص تا پایان آذر ۹۹ شاخص به یک میلیون ۷۰۰ هزار  واحد خواهد رسید، بیان کرد: بازار به یک اندازه و در تمام گروه‌ها رشد نخواهد کرد اما به طور کلی بازار سرمایه روند افزایشی را در پیش دارد، این در شرایطی است که هیچ اتفاق خاص سیاسی و اقتصادی و یا شوکی بر بازار سرمایه وارد نشود.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 423164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =