پیش بینی بازار سرمایه برای فردا/ پیش بینی از آینده گروه بیمه، فلزات اساسی و پتروشیمی‌ها

کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در روزهای آتی شکننده است

به گزارش صدای بورس، امروز شنبه ۱۵ آذر ۹۹ بازار  شاخص کل  با افزایش ۱۹ هزار و ۷۳۰ واحد روی  یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد ایستاد.  شاخص کل هم وزن با با ۲.۰۵ درصد افزایش نسبت به آخرین روز کاری گذشته به بیش از  ۴۳۱ هزار و ۸۶۱ واحد رسید.  شرکت پالایش نفت اصفهان( شپنا) با ۳۲۰ واحد کاهش، شستا با ۱۲۰ ریال کاهش برای روز کاری فردا بسته شد.

احمد پویانفر کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با  صدای بورس اظهار کرد: امروز بازار مثبت به پایان رسید،  شاخص کل بورس امروز ۱۹ هزار و ۷۳۰ واحد افزایش داشت و به نظر می‌رسد این روند افزایشی در روزهای آینده نیز ادامه دار باشد.

وی در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه با بیان اینکه به طور کلی بازار سرمایه در روزهای آتی شکننده است، گفت: این شکنندگی تاثیر رویدادهای سیاسی و مصاحبه‌ نفرات مهم مملکتی در ارتباط با بورس بوده است. به طور کلی مثبت بودن بازار فردا به معاملات اول صبح نیز بستگی دارد، اگر تا ساعت ۱۰ و ۱۱ صبح در بازار سرمایه عرضه زیادی نداشته باشیم و روند آن همچون امروز باشد، شاخص بازار مثبت خواهد بود. و اگر در زمان مزبور شاهد عرضه بالای سهام باشیم، ترس قالب شود و بازار منفی به پایان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:
بودجه ۱۴۰۰ ساخت‌وساز را رونق می‌دهد؟/ متقاضیان خرید مسکن بخوانند
آیا در بودجه ۱۴۰۰ واردات خودرو آزاد است؟
سقوط غول بورسی از تیم شاخص سازها

پویانفر با اشاره به این که برخی از سهامداران حقیقی منتظر هستند در زمان سر به سر سهام خود را بفروشند، تصریح کرد: باید در نظر گرفت شاخص در طول دو هفته گذشته روند افزایشی داشته و بخشی از ضرر سهامداران حقیقی جبران شده است ممکن است برخی از این سهامداران به دنبال خروج از بازار سرمایه باشند 

وی در پاسخ به این پرسش که کدام گروه‌ها فردا و تا پایان هفته مثبت خواهند بود، به گروه فلزات اساسی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت جهانی فلزات اساسی گروه‌های معدنی و فلزی؛ پتروشیمی، و نفتی‌ها  پتانسیل خوبی برای مثبت بودن دارند. با توجه به آنکه در حدود ۵۰ درصد بازار سرمایه را این دو صنعت تشکیل می دهند، به نظر می‌رسد تا پایان هفته بورس مثبت باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با سرمایه‌گذاری در گروه بیمه‌ای ها بیان کرد: به طور کل امسال وضع بیمه‌ای‌ها خوب است.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 423122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =