ضرورت سجام و امکان لغو سفارش

سهام عدالت جزو لاینفک بازار سهام شده و اطلاع از آخرین اخبار این بخش مورد توجه بسیاری از سهامداران است. مرور اهم رویدادهای هفتگی سهام عدالت به صورت مختصر مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش صدای بورس، افرادی که دارای سهام عدالت هستند باید ابتدا در سامانه سجام ثبت نام کنند و بعد از آن سایر فعالیت‌های خود را برای انجام معاملات انجام دهند.
 سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برای حضور راحت‌تر در مجامع و کسب سود سهامشان ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا اطلاعات هویتی و بانکی آنها ثبت شود.
 امکان لغو سفارش فروش سهام عدالت به تازگی برای سهامداران ایجاد شده است تا اگر مشمولان به دلیل شرایط ریزشی در بازار سهام، ارزش سهام عدالت خود را از دست داده‌اند، اقدام به لغو سفارش فروش کنند و در زمان مناسب‌تری عملیات فروش را انجام دهند.
 قابلیت معامله سهام عدالت در اکثر استان فراهم شده و سهامدارانی که شیوه غیر مستقیم را انتخاب کردند می‌توانند خرید و فروش خود را انجام دهند، حتی افرادی که قبلا خرید سهم نداشتند می‌توانند از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اقدام به خرید سهم کنند.
 بنابر گزارش‌های موجود، ۱۳هزار و ۲۹۱ میلیارد تومان وجه حاصل از فروش سهام از ابتدای آزادسازی سهام عدالت به حساب مشمولان آن واریز شده است. 
 با توقف فروش سهام عدالت، برخی از سهامداران که سفارش فروش خود را تکمیل کرده‌اند، هنوز در انتظار واریز وجه و فرآیند فروش قرار دارند.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۷۹

کد خبر 423111

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پرونده آزادسازی سهام عدالت چه شد؟

    پرونده آزادسازی سهام عدالت چه شد؟

    فرایند آزادسازی سهام عدالت، سال ۱۳۹۹ بعد از حدود ۱۴ سال صورت گرفت تا مردم مالک سهام خود باشند؛ بر این اساس مشمولان حق انتخاب داشتند تا سهام خود را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم اداره کنند. با این حال شرایطی پیش آمد که تقریبا هیچ کدام از افراد دو گروه مذکور، نتوانستند آنطور که انتظار می رفت مالک سهام خود شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =