رشد ۳۴ درصدی صادرات زنجیره فلز روی

صادرات وزنی زنجیره فلز روی در ۷ ماه نخست سال۹۹، نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.

گزارش صدای بورس، از فروردین تا مهرماه امسال ۱۱۰ هزار و ۹۳۲ تن زنجیره فلز روی صادر شد که در مقایسه با هفت ماه ابتدایی سال گذشته از نظر وزن ۳۴ درصد افزایش را نشان می دهد، اما از نظر ارزش کاهش ۲۲ درصدی دارد. ارزش صادرات دوره این گزارش در زمینه زنجیره فلز روی رقم ۱۵۲ میلیون دلار را نشان می دهد.

برپایه آمار تجارت خارجی حاکی است، مجموع صادرات بخش معدن وصنایع معدنی در دوره این گزارش ۲۱ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۹۲۱ تن به ارزش افزون بر سه میلیارد و ۴۹ میلیون دلار ثبت شده است. 

کاهش واردات ۷۱ درصدی زنجیره روی

هفت ماهه امسال میزان واردات زنجیره روی ۱۰ هزار و ۸۹۰ تن بود که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته کاهش ۷۷ درصدی را از نظر حجم نشان می دهد.

ارزش واردات زنجیره فلز روی در دوره این گزارش بیش از ۶میلیون دلار بود که نسبت به هفت ماهه ابتدایی ۱۳۹۸ افت ۷۱ درصدی دارد. 

میزان واردات بخش معدن وصنایع معدنی در هفت ماهه ابتدایی ۹۹ از نظر وزن دو میلیون و ۲۸۰ هزار و ۳۱۲ تن را ثبت کرد که ارزش آن بالغ بر یک میلیارد و ۷۵۴.۷ میلیون دلار شد. 

مقایسه عملکرد واردات هفت ماهه این بخش از نظر وزن و ارزش در مقایسه با هفت ماهه ابتدایی سال ۹۸ به ترتیب ۱۶ درصد افزایش و سه درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین وزارت صنعت، معدن وتجارت امسال رشد ۲۵ درصدی (ارزش) برای تولیدات صنایع معدنی را هدف گذاری کرده است که انتظار می‌رود با شرایط کرونا و تحریم این مهم محقق نشود.   

منبع: ایرنا

کد خبر 423052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =