تصمیم اوپک‌ پلاس عاقلانه است

وزیر نفت گفت: به نظر می‌رسد تصمیم اوپک پلاس برای افزایش ۵۰۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت در ژانویه ۲۰۲۱ که با جلب نظر اعضا گرفته شد، عاقلانه است.

به گزارش صدای بورس، بیژن زنگنه پس از برگزاری دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک‌ پلاس  گفت: کاهش تولیدی که تا پایان سال جاری میلادی داریم ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه است که این مقدار کاهش تولید برای ماه ژانویه ۲۰۲۱ به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه تغییر یافت و مقدار کاهش تولید در ماه‌های پس از ژانویه نیز در نشست‌های بعدی وزارتی اوپک‌ پلاس مشخص می‌شود.

وی افزود: اگر طی ماه‌های آینده نیز برای تغییر سطح کاهش تولید تصمیمی گرفته شود، به هر حال این مقدار بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نخواهد بود.

زنگنه افزود: با توجه به عدم قطعیت‌ها، نشست‌های ماهانه می‌تواند به حفظ ثبات در بازار و تحقق هدف اوپک و غیراوپک برای رسیدن به قیمتی منصفانه در بازار کمک کند.

وزیر نفت ایران گفت: بعید می‌دانم این تصمیم تأثیر تعیین‌کننده‌ای بر بازار داشته باشد، زیرا روزانه ۵۰۰ هزار بشکه رقم زیادی نیست، ضمن اینکه تصمیم کنونی برای یک ماه گرفته شده است و برای ماه‌های بعدی در نشست‌های بعدی تصمیم‌گیری می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 423002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =