بازار مرغ کنترل شد

بازار مرغ در روزهای آینده و حتی شب عید مشکلی نخواهد داشت و در تدارک کنترل بازار تخم مرغ هم هستیم.

به گزارش صدای بورس، وزیر جهاد کشاورزی در ادامه افزود: واسطه‌ها در بازار مرغ حذف شده اند و بازار مرغ در روزهای آینده و حتی شب عید مشکلی نخواهد داشت.

کاظم خاوازی گفت: عوامل زیادی مثل شرایط کرونایی، نرخ ارز، تامین نهاده و ...در تعیین قیمت مرغ موثر است و صنعت مرغ وابستگی زیادی به نهاده‌ها دارد و عمده این‌ها هم از خارج از کشور تامین می‌شود؛ این صنعت در روزهای اخیر با مشکلات تامین نهاده‌ها و تامین ارز مواجه بود به همین دلیل مشکلاتی را به وجود آورد.

کاظم خاوازی با اشاره به نگرانی واحدهای صنعتی در تامین نهاده ها، گفت: باید از این صنعت حمایت کافی می‌شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: تعداد زیادی از افراد به عنوان دلال که در چرخه صنعت مرغ ضروری نیستند به بازار مرغ ورود و عرصه را بر خریدار تنگ کردند.

خاوازی افزود: وزارت جهاد کشاورزی ورود کرد و با توزیع گسترده در میدان بهمن و بقیه میادین قیمت مرغ را کاهش داد و قیمت 35 هزار تومان میدان بهمن را به 18 هزار تومان رساندیم.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل بازار مرغ گفت: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری برخی دستگاه‌ها به بازار ورود و مرغ گرم با کیفیت را وارد بازار کرد.

وی درباره تخم مرغ گفت: فشار زیادی روی تولید کنندگان تخم مرغ هست و این‌ها تقاضاهایی برای صادرات دارند، اما قیمت همان قیمت مصوب است.

او افزود: واسطه‌ها در بازار مرغ حذف شده اند و در تدارک کنترل بازار تخم مرغ هم هستیم.

منبع: تسنیم

کد خبر 422607

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =