آخرین خبرها از عملکرد ۳ شرکت بورسی

شرکت های شپنا، غبشهر و پارس گزارش عملکرد یک ماهه خود را منتشر کردند.

به گزارش صدای بورس، برخی از شرکت های بورسی گزارش یک ماهه خود را منتشر کردند که در ادامه می خوانید:

«غبشهر»
غبشهر در ماه های اخیر با مشکلاتی روبرو بوده و در آبان ماه فروش ۱۵۰ میلیاردی ثبت کرده است.
«غبشهر» در آبان فروش ۱۵۰ میلیاردی داشته و جمع فروش ۱۱ ماهه را به ۲.۵۷۳ میلیارد تومان رسانده است. میانگین فروش ماهیانه در ۱۰ ماهه گذشته ۲۴۳ و در سال مالی قبل ۲۴۸ میلیارد تومان بوده است.
شرکت در این ماه  ۱۶ هزار تن روغن نباتی تولید کرده که افت جدی داشته است. میانگین تولید ماهیانه در ۱۰ ماهه  ۲۹ و در سال مالی قبل ۳۵ هزار تن بوده است.
مقدار فروش این ماه ۱۵ هزار تن بوده است. میانگین فروش ماهیانه در ۱۰ ماهه  ۳۰ و در سال مالی قبل نیز ۳۴ هزار تن بوده است.
نرخ فروش روغن در این ماه ۱۰.۰۵۹ تومان به ازای هر کیلوگرم بوده است که نسبت به ماه قبل رشد ۲% داشته است. شرکت روغن را در سال جاری با نرخ ۸.۱۱۹ و سال گذشته با نرخ ۷.۲۰۰ تومان فروخته است.

«پارس»
واحد استحصال اتان پارس که LPG را تولید می کند به طور متوسط در سال جاری تولید ۲۳۶ هزار تنی را داشته در این ماه نیز ۲۱۷ هزار تن تولید دارد. واحد استایرن هم که متوسط تولید ۵۲ هزار تنی را داشته در این ماه به دلیل اورهال ۲۸ هزار تولید دارد.
فـروش LPG شرکت ۶ ماه ابتدایی به طور متوسط ماهانه ۲۶۰ هزار تن و در مهر و آبان ۲۶۰ و ۲۱۱ هزار تن بوده است. متوسط فـروش استایرن در سال جاری ۵۳ هزار تن بوده و در مهر و آبان نیز ۵۳ و ۳۷  هزار تن گزارش شده است.
در فصل اول و دوم هر ماه به طور متوسط ۱.۳۴۰ و ۱.۷۷۵ میلیارد تومان فروش داشت .در مهرماه عدد جالب ۲.۴۰۰ میلیاردی را روانه کدال کرد و در ماه جاری به لطف افزایش نرخ ها فروش ۲.۲۰۰ میلیاردی را به دست آورد.
متوسط استایرن از ابتدای سال تاکنون ۹.۵۰۰ بوده در این ماه ۱۳.۶۰۰ تومان بوده که رشد ۱۴ درصدی نسبت به ماه قبل دارد. ال پی جی متوسط سال ۴.۹۰۰ بوده که در این ماه ۷.۸۰۰ ثبت شده که رشد ۱۵ درصدی نسبت به ماه قبل دارد.

«شپنا»
معاون مالی پالایش نفت اصفهان از آخرین وضعیت افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها در این پالایشگاه گفت.
طاهری با اشاره به اینکه اجرای فرآیند تجدید ارزیابی در مراحل پایانی است، گفت: به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع موج جدید کرونا ، این پروسه به تاخیر افتاده است.
وی با اشاره به اینکه هنوز درصد نهایی این افزایش سرمایه مشخص نیست، گفت: کارشناسی ها انجام شده و این افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی زمین است.
معاون مالی پالایش نفت اصفهان در پاسخ به این پرسش که فرآیند افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی شپنا چه زمان نهایی و اجرا می شود،گفت: کارها در مراحل پایانی قرار دارد اما به دلیل تعطیلی ناشی از محدودیت های کرونا به تعویق افتاد ،وگرنه کار خاص و زمانبری باقی نمانده است.

منبع: کارگزاری صنعت و معدن- همفکران

کد خبر 422579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =