پیش‌بینی بازار هفته بعد از تاچ ۱۴۰۰

شاخص در بازار سرمایه امروز به یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رسید پیش بینی می شود بازار همچنان رشد کند.

 به گزارش صدای بورس، شاخص کل امروز ۹ آذر ۹۹ مقاوت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را شکست و با بیش از ۲ درصد رشد نسبت به روز قبل وارد کانال یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد شد.

محسن احمدی، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با تحولات امروز بازار سرمایه به صدای بورس گفت: امروز بازار سرمایه وارد فاز مثبت شد و عدد یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را  لمس کرد. سهام هایی که مدت‌ها در صف فروش قفل بودند امروز این صف‌ها باز شد و معاملاتی در بازار انجام شد، حجم معاملات انجام شده امروز در بورس بیش از ۱۶ هزار ۴۷۶ میلیارد ریال و ارزش معاملات ۱۶۰ هزار میلیارد ریال بود و نمادهایی همچون شستا به صف خرید نشست.

پیش بینی بورس برای فردا
وی در ارتباط با پیش‌بینی بازار سرمایه برای فردا و تا پایان هفته بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی فردا نیز بازار سرمایه سبز خواهد بود. در حال حاضر پول های کوچک بازار نیز وارد بورس می شوند، بازار سرمایه وارد یک رشد کوتاه مدت هیجانی می شود این رشد یک تا چند روز ادامه خواهد داشت. امروز نمادهایی همچون همچون وملی، خکمک، ثنوسا و بانک ملی ایران مثبت شدند و در این نمادها معاملاتی انجام شد.

بیشتر بخوانید:

ارزش روز سبد سهام عدالت (۹ آذر) / «وتوصا» باز شد ، «فملی» بسته شد
نمادهایی با بیشترین نوسان در دقایق آخر بازار (۹ آذر)
ارزش روز سبد پالایشی یکم (۹آذر) / «شبریز» و «شبندر» به صف نشستند

قرنطینه به نفع بازار سرمایه شد
وی با بیان اینکه قرنطینه دو هفته ای که ستاد مقابله با کرونا وضع کرده در رشدی بودن بازار سرمایه تاثیر گذار است، بیان کرد: به دلیل تعطیلی های بازارها، حجم نقدینگی سرگردان در بازار به سمت بازار سرمایه حرکت کرده است و این حرکت ادامه دارد است چرا که در بازارهای موازی بازار مسکن، بازار ملک، بازار خودرو رکود حاکم است و  دورنمای رشدی هم ندارند.

گروه پیشتاز و سود آور بورسی تا آخر هفته 
وی در پاسخ به این پرسش که بیشترین رشد در کدام گروه های بورسی خواهد بود به گروه فلزات اساسی اشاره کرد و گفت: گروه فولادی ها در طول هفته گذشته ریزشی بودند و تنها روز آخر هفته سبز شدند، به ۳ دلیل گروه فولادی ها و فلزات رنگی با رشد بسیار خوبی مواجه خواهند بود اول آنکه  نگرانی از شیوه نامه قیمت گذاری فولاد کمتر شده و دوم آنکه  در بازار جهانی  کامودتی ها رشد قیمت بالایی را تجربه کردند سوم آنکه در طول هفته گذشته فولادی ها رشدی را تجربه نکردند.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 422526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =