صکوک اجاره گل گهر به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال عرضه می‌شود

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران از روز دوشنبه ۱۰ آذر ماه ۹۹ تا چهارشنبه ۱۲ آذر ماه ۹۹ در نمادهای صگل ۰۳۹ و صگل۳۰۹ عرضه عمومی می شود.

به گزارش صدای بورس، غلامرضا ابوترابی با بیان این خبر افزود: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر (سهامی عام) به عنوان بانی، در نظر دارد بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز خود را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش تجهیزات و ماشین آلات خط ۲ گندله سازی به نهاد واسط (شرکت واسط مالی تیر پنجم) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: این اوراق ۴ ساله و با نرخ ۲۰ درصد است که اجاره بهای آن هر سه ماه یک بار از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می شود.

وی در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: این اوراق فاقد ضامن بانکی بوده و برای ضمانت پرداخت اجاره بها و اصل اوراق در سررسید، تعدادی از سهام شرکت سنگ آهن گهر زمین توسط شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و تعدادی از سهام شرکت معدنی و صنعتی گل گهر توسط شرکت توسعه معادن و فلزات توثیق شده است. بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق بر عهده شرکت های تامین سرمایه امین و تامین سرمایه امید هر یک به مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر پیش از این یک مرتبه از طریق انتشار صکوک به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی کرده که در نمادهای صگل۱۴۱۱  و صگل۴۱۱ در حال معامله اند.

منبع: سنا

کد خبر 422445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =