توجه حقیقی ها و حقوقی ها به کدام نمادها بود؟

امروز بازار با بیش از ۱۶ هزار واحد مثبت در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس،امروز بازار کار خود را در حالی آغاز کرد که رشد اکثر سهام ها شروع شد و در نهایت نیز با یک ریزش اندک با بیش از ۱۶ هزار واحد مثبت در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد به کار خود پایان داد.

یکی از مهمترین دستاوردهای بازار امروز این بود که توانست از دو جریان عبور کند جریان اول جریان بدبینی بود که بازار را مثبت مقطعی دانسته و آن را فرصت فروشی محدود می دانست که با مثبت شدن دیروز و امروز تا حدودی این موضوع کمرنگ شد. جریان دومی که بازار امروز از آن عبور کرد جریان چارتیست ها و نموداری ها بود که تا حدودی شکسته شدن مقاومت قوی پیشرو را جشن گرفته و به چارتیست ها قوت قلبی جدی بخشید.

مجموع این اتفاقات باعث شد تا بازار به رغم اینکه مثبت سنگینی را نداشت اما شرایط خوبی را تجربه کرد و توانست کام خیلی از سهامداران را شیرین کند.

در بورس امروز در مجموع بیش از ۱۳هزار و ۷۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد شستا، خودرو، وتجارت، فملی و فولاد به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که بیش از هزار و ۹۳۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با معاملات هزار و ۶۴۰میلیارد تومانی دوم شد و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

ارزش کل معاملات خرد ۱۳هزار و ۸۱۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۹۰درصد یعنی ۱۲هزار و ۴۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۴درصد از کل معاملات شد. در مجموع امروز حقیقی‌ها حدود ۵۷۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های « محصولات شیمیایی» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد #میدکو، وتجارت و شپنا لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به نمادهای دی، شساخت و معدن معطوف بود.

‌مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت هلدینگ صنایع معدنی  معادل ۱۲۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک دی با برتری ۲۲میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

در سومین روز هفته بیش از ۸۵۰میلیارد تومان سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی دست به دست شد، ایران خودرو پس از معاملاتی به ارزش بیش از ۷۴۰میلیارد تومان دوم شد و بانک تجارت نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج (#بکهنوج) پس از بازگشایی ۳۹درصد رشد قیمت و سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران (#ونیکی) رشد حدود چهار درصدی قیمت را تجربه کردند.  

امروز ۶درصد از کل سهام دامداری تلیسه نمونه (#تلیسه) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۲درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۲۳سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۳۰نماد نخست اختصاص داشت.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۴۰ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۶ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۶۰میلیارد تومان بود.

امروز شاهد ورود ۵۷۳ میلیارد تومان پول حقیقی (یا خروج حقوقی) به (از) بازار بودیم. 

لازم به توضیح است که امروز در بخش خرید، ۹۰ درصد خرید ها توسط حقیقی ها و ۱۰ درصد توسط حقوقی ها انجام شد.

در بخش فروش، ۸۶ درصد فروش ها توسط حقیقی ها و ۱۴ درصد توسط حقوقی ها انجام شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به گروههای فلزات اساسی ۱۱۳ میلیارد تومان، بانکها و موسسات اعتباری ۹۸ میلیارد تومان، خودرو و قطعات ۹۸ میلیارد تومان و فرآورده های نفتی ۹۵ میلیارد تومان تعلق داشت.

کد خبر 422076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =