عملکرد شرکت فرابورسی با رشد ۳۳۳ درصدی قیمت یک محصول

تحلیلگر بازار سرمایه با بررسی وضعیت عملکرد شرکت فرابورسی از بکارگیری فناوری پیشرفته در تکمیل و توسعه تولید و رشد ۳۳۳ درصدی قیمت یکی از محصولات خبر داد.

به گزارش صدای بورس، مهدی آجرلو با بیان اینکه شرکت عطرین نخ قم با  نماد «نطرین» حاضر در بازار اول معاملات فرابورس یکی از پیشرفته ترین و مهمترین واحد های تولید نخ پلی استر در ایران است، اعلام کرد: این شرکت طرح هایی را برای تکمیل و توسعه در نظر گرفته که بعضی از آنها مانند تولید محصول TFO (نخ تاب ۱۲۰۰) در هفته گذشته به مرحله اجرا و بهره برداری رسیده است.

بکارگیری این فناوری ، موجب بهره وری بیشتر و افزایش قیمت این محصول با رشد قابل توجه از کیلویی ۱۵ هزار تومان به ۶۵ الی ۷۰ هزار تومان شده که حاشیه سود بسیار بالاتری را نسبت به نخ پلی استر تکسچره نصیب شرکت کرده و از خروج ارز جلوگیری می کند. از جمله طرح هایی دیگر، طرح و توسعه ایجاد توانایی شتاب average و  EPS سازی است.

رقبای بورسی این شرکت در صنعت منسوجات و مواد اولیه به لحاظ قیمت روی سود سازی، فروش عملیاتی، ارزش دفتری و ارزش جایگزینی کمتری دارند.

نماد «نطرین» یکی از کمترین درصد سهام شناور را دارد اما مجهز به دستگاه های بسیار پیشرفته نساجی و نخ ریسی است و محصولات آن به دلیل کیفیت بالا گران تر از از نخ های دیگر بفروش می رسد.

سهام حقوقی اصلی «نطرین» که مالک حدود ۶۰ درصد است توسط فرابورس بعنوان ضمانت افزایش سرمایه وثیقه شده و فعلا امکان فروش سهم را ندارد .

منبع: بورس پرس

کد خبر 421991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =