حقوقی ها به کدام نماد بیشتر توجه کردند؟

بازار سرمایه امروز بعد از ریزش ۳۰ هزار واحدی ، کم کم از منفی های خود فاصله گرفت و در نهایت با بیش از ۷ هفت هزار واحد منفی در کانال یک میلیون و ۳۵۸ هزار واحد به کار خود پایان داد

به گزارش صدای بورس، در بورس امروز در مجموع بیش از ۱۷هزار و ۲۸۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد #شستا، #خودرو، #خساپا، #فملی و #وتجارت به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

امروز در بازار سرمایه حقیقی‌ها حدود ۱۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند و ارزش کل معاملات خرد ۱۷هزار و ۳۰۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۷۵درصد یعنی ۱۳هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.

همچنین بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «قند و شکر» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «انبوه سازی، املاک و مستغلات» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد شپنا، فملی و وتجارت لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به خودرو، فولاد و خاهن معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان  معادل ۸۶میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی ایران خودرو با برتری ۸۶میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۷۱ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۷ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۸۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۷۰میلیارد تومان بود.

بیشترین خروج پول حقیقی از گروه خودرو۱۰۲ میلیارد تومان،انبوه سازی۷۹ و شیمیایی ۷۴ میلیارد تومان بود.

در دومین روز هفته بیش از هزار و ۳۴۰میلیارد تومان سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی دست به دست شد، ایران خودرو پس از معاملاتی به ارزش بیش از هزار و ۲۶۰میلیارد تومان دوم شد و خساپا نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان (غگیلا) پس از بازگشایی حدود ۱۱۰درصد رشد قیمت و سهام شرکت صنعتی بهشهر (غبشهر) با رشد پنج درصدی قیمت را تجربه کردند.  

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که بیش از دو هزار و ۲۰۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با معاملات هزار و ۹۲۰میلیارد تومانی دوم شد و «شرکت‌های چند رشته‌ای» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۷.۹درصد از کل سهام قند نیشابور (قنیشا) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۴۱درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۳۴سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۱۸نماد نخست اختصاص داشت.

خالص ارزش معاملات امروز ۱۷,۲۹۵ میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل ۱۸.۳% کاهش داشته است .

بیشترین ورود پول حقیقی به گروه فرآورده های نفتی۱۶۸.۵ میلیارد تومان،گروه استخراج کانه های فلزی۶۸.۹ و گروه قند و شکر۵۰.۹ میلیارد تومان

ورود پول حقیقی :۳۳ میلیارد تومان

منبع: کانال پیش بینی بورس

کد خبر 421963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =