روند صعودی حرکت بازار سرمایه پس از چهار ماه

روند حرکت بازار سرمایه پس از حدود چهار ماه دوباره صعودی شده است، اتفاقی که یک دلیل آن بازگشت اعتماد به بورس است و احتمالا شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد باز می‌گردد.

 به گزارش صدای بورس، روند حرکت بازار سرمایه پس از حدود چهار ماه دوباره صعودی شده است، اتفاقی که یک دلیل آن بازگشت اعتماد به بورس است و احتمالا شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد باز می‌گردد

 به نظر می‌رسد بازار سهام امروز مثبت باشد اما روند صعودی بازار سهام هفته به عرضه و تقاضا در نماد شستا بستگی دارد و شستا نماد اعتماد است که با صف خرید معاملات را به پایان رساند 

 تعطیلی دو هفته‌ای باعث غیرفعال یا نیمه فعال شدن کسب و کارها می‌شود، با چنین اقدامی، بخشی از پول‌های سرگردان در حوزه کسب و کار برای کسب سود کوتاه مدت وارد بازار سرمایه می‌شوند که این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد هیجان مثبت و افزایش سطح تقاضا در بازار شود.  

 نخستین ریسک معاملات بازار، انتخابات آمریکا بود که با انتخاب بایدن، نرخ دلار به کانال ۲۵ هزار تومان رسید. در حالی که انتظار بازار سرمایه با انتخاب وی رقم ۱۸ هزار تومان بود، به طور طبیعی ارتباطی که بین دلار مورد انتظار و قیمت دلار واقعی است باعث جذابیت خرید سهام در بازار شد.

 در جریان معاملات هفته گذشته عرضه و تقاضا به تعادل رسید و بازار سهام روندی صعودی داشت، اندیکاتور RSI تا محدوده ۲۲ ریزش داشت و زمانی که اندیکاتور به این محدوده می‌رسد باید منتظر یک واکنش به این ریزش و پس از آن شاهد برگشت آن باشیم. در همین راستا در هفته گذشته شاهد رشد در بازار بورس بودیم.

 از امروز اول آذر ۹۹ بازار طلا به مدت دو هفته به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل است که بنظر این بخاطر جلوگیری از کاهش قیمت بیشتر سکه و طلا و فروش آن توسط مردم باشد

 در پایان می‌توان گفت؛ در طی هفته گذشته با سبزپوشی بازار و بازگشت امید سهامداران، وضعیت صندوق پالایش نیز بهبود یافت. هم چنین انتظار می‌رود با رشد این نمادها در هفته آینده، وضعیت این صندوق نیز بهبود یابد.

 در هفته پایانی آبان ماه طلا و سکه مثل هفته پیش ریزش داشتند اما ظاهرا در بازار ارز و سهام وضعیت نسبت به هفته گذشته بسیار فرق کرده است.

کد خبر 421769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =