بازگشت پرقدرت بورس به میدان رقابت / کدام بازار بیشترین ریزش را تجربه کرد؟

در هفته گذشته سه بازار سکه، طلا و دلار به ترتیب بیشترین ریزش را تجربه کردند. در مقابل بازار سهام بر خلاف هفته گذشته توانست بیش از ۱۰ درصد رشد را تجربه کند و تنها بازاری باشد که با بازدهی مثبت آبان ماه را به پایان می‌رساند.

 به گزارش صدای بورس، این هفته سه بازار سکه، طلا و دلار به ترتیب بیشترین ریزش را تجربه کردند. در مقابل بازار سهام بر خلاف هفته گذشته توانست بیش از ۱۰ درصد رشد را تجربه کند و تنها بازاری باشد که با بازدهی مثبت آبان ماه را به پایان می‌رساند.

بورس
در بازار سهام اما اوضاع متفاوت بود. به نظر می‌رسد بورس پر قدرت به میدان رقابت بازگشته است.

شاخص بورس که هفته گذشته را با یک میلیون و ۲۲۱هزار ۷۴.۸۰ هزار واحد به پایان رساند، پایان این هفته به یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۰۱.۴۰ واحد رسید.

بر این اساس بازار سهام با رشدی ۱۲۴ هزار ۲۲۶.۶ واحدی تنها بازار با بیش از ۱۰ درصد بازدهی مثبت در این هفته شد.

سکه
این هفته هیچ یک از بازارها مثل سکه ریزش تجربه نکرد. هر سکه بهار آزادی که پایان هفته پیش با قیمت ۱۲ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان معامله می‌شد در پایان هفته جاری به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

در واقع سکه در عرض یک هفته یک میلیون و ۱۹۸ هزار تومان کاهش را تجربه کرده است.

طلا
دومین رکورد ریزش در دستان طلا است. این فلز گران‌بها با ثبت ۱۰۰ هزار و ۴۰۰ تومان ریزش، دومین رتبه نزول در جدول بازدهی‌ها را به دست آورد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان هفته گذشته یک میلیون ۲۱۳ هزار ۴۰۰ تومان بوده و پایان این هفته تا یک میلیون و ۱۱۳ هزار تومان کاهش داشته است.

دلار
قیمت هر دلار پایان هفته گذشته ۲۶ هزار و ۸۵۲ تومان بود اما این پنج‌شنبه با هزار و ۲۳۲ تومان کاهش تدریجی به ۲۵ هزار ۶۲۰ تومان رسید.

بر این اساس ارز که هفته گذشته تنها بازار با بازدهی مثبت بود، در هفته آخر آبان ماه ۴.۵ درصد بازدهی منفی از خود برجای گذاشت.

منابع: سایت صرافی‌ملی، سایت بورس اوراق بهادار تهران، شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز

کد خبر 421768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =