سهامداران شستا بخوانند/ ردپای حقوقی ها

شستا در معاملات روز سه‌شنبه بورس تهران بازگشایی شد و ۱۸ درصد افت قیمت داشت و به تنهایی ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد شاخص کل بورس را پایین کشید. اما در روز گذشته با اقبال معامله گران توانست رشد مثبت ثبت کند. فعالیت حقوقی ها در معاملات شستا به چه ترتیب بوده است؟

به گزارش صدای بورس، پس از تردیدهای فراوان بالاخره سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد «شستا» در معاملات روز سه‌شنبه بازگشایی شد. در هفته‌های اخیر گفته می‌شد دلیل تاخیر در بازگشایی شستا، بیم مدیران از سقوط بیشتر بورس است؛ در واقع تصور این بود که بازگشایی شستا ریسک بزرگ بازار سهام است. شستا که در تاریخ ۱۶ شهریورماه بسته شده بود، این هفته پس از ۵۰ روز کاری بازگشایی شد. هر چند که بازگشایی شستا به مانع اصلی شاخص کل، برای عبور از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بدل شد، اما رشد مثبت بورس در روز سه شنبه، بیش از آن بود که شستا قادر به تغییر علامت آن باشد.   

نماد معاملاتی شستا در بورس در ۳ ماه گذشته تنها ۱۵ روز باز بوده و در این ۱۵ روز، ۱۱ روز منفی را پشت سر گذاشته است. 

تغییرات قیمتی شستا

سهام شستا در معاملات روز سه‌شنبه ۱۸ درصد افت قیمت داشت و به تنهایی ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد شاخص کل بورس را پایین کشید. این در حالی است که قیمت سهام شستا پیش از بسته شدن معاملاتش، نسبت به سقف تاریخی خود ۴۱ درصد افت را ثبت کرده بود. 

قیمت سهام شستا در آخرین روز معاملاتی پیش از بسته شدن، ۳ هزار و ۵۹۴ تومان بود و در اولین روز پس از بازگشایی، با کاهش ۶۴۲ تومانی، تا قیمت ۲ هزار و ۹۵۲ تومان افت کرد. در سمت تقاضا ۹۶ درصد خریدها را حقیقی‌ها و تنها ۴ درصد خریدها را معامله‌گران حقوقی انجام دادند. در طرف عرضه نیز ۶۵ درصد فروش‌ها را حقیقی‌ها و ۳۵ درصد آن را حقوقی‌ها انجام دادند. 

شستا در روز چهارشنبه با رشد ۴.۹۸ درصدی قیمت مواجه شد و به ۳ هزار و ۹۹ تومان رسید. این سهم از تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص بورس بود و شاخص کل را تا ۳ هزار واحد به تنهایی رشد داد. 

ورود پول حقیقی به سهام شستا

بیشترین ورود پول حقیقی در معاملات روز سه‌شنبه بازار سهام پایتخت به شستا تعلق داشت که رقمی معادل ۳۷۶ میلیارد تومان بود. این در حالی است که خالص پول حقیقی ورودی به بورس در این روز ۸۴۸ میلیارد تومان بود، یعنی ۴۴.۳ درصد از کل پولی که در آن روز وارد بورس شده بود، متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی محسوب می شد. در روز چهارشنبه نیز ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پول حقیقی وارد سهام شستا شد. 

منبع: اقتصاد نیوز

کد خبر 421704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =