میزان نقدینگی حقیقی‌ها در بازار سرمایه

رشد ۲۳هزار و ۱۱۰واحدی شاخص کل (۱.۸درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۹۶هزار واحدی قرار داد.

به گزارش صدای بورس، رشد ۲۳هزار و ۱۱۰واحدی شاخص کل (۱.۸درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۹۶هزار واحدی قرار داد و شاخص‌کل هم وزن نیز ۱.۲درصد رشد کرد. شستا باعث شد که شاخص کل که در ابتدای بازار به بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسیده بود به کانال ‏یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برگردانده شود.

در پایان معاملات روز جاری، ورود پول حقیقی در حدود ۸۴۷ میلیارد تومان به ثبت رسید، این در حالی است که روز گذشته خروج پول حقیقی در حدود ۱۲ میلیارد تومان بوده است.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود ۱۱هزار و ۸۳۰میلیارد تومان رسید. امروز حدود ۸۵۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی صورت گرفت و همچنین رشد بیش از یک درصد ۸۳نماد و افت بیش از یک درصد ۲۳۸نماد را شاهد بودیم.

افراد حقیقی ۹۰درصد یعنی ۱۰هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۷درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی»، «فرآورده‌های نفتی» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سیمان، آهک و گچ» و «بیمه و صندوق بازنشستگی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد شستا، فولاد و شبندر لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به خاهن و وآیند و میدکو معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی معادل ۳۷۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی آهنگری تراکتورسازی ایران با برتری ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۱۶ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۸ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۲۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۴۰میلیارد تومان بود.

نمودار صف های خرید و فروش

کد خبر 421588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =