پیش بینی بازار سرمایه برای فردا/ سرمایه ها به کدام سو میل دارند؟

بررسی  p\e های  سهام شرکت های فولادی از جمله فولاد و ذوب نشان از ارزندگی سهام این شرکت ها دارد.

به گزارش صدای بورس،  امروز شاخص کل بورس ۹۷۱۷ واحد و فرابورس ۴۴ واحد افزایش یافت. شاخص کل امروز  به ۱,۲۵۷,۳۶۷ رسید. ارزش بازار امروز ۴۷,۷۹۰,۳۵۲ میلیارد ریال بود و ارزش معاملات ۱۲۶,۱۳۶ میلیارد ریالی را تجربه کرد. همچنین حجم معاملات ۱۷.۰۰۶ میلیارد سهم بود.

امیر قاسمی، کارشناس بازار سرمایه، در ارتباط با فرصت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه به صدای بورسگفت: پیش بینی بازار سرمایه در کوتاه مدت چندان معنی ندارد. شاخص بورس از 2 میلیون و 500 هزار واحد به حدود یک میلیون 300 هزار واحد رسیده است.

وی افزود: به طور میانگین نیمی از ارزش بازار ریخته است و  سهام‌بسیاری از شرکت‌ها در گروه‌های مختلف اکنون برای سرمایه گذاری جذاب شده اند.  بررسی  p\e های  سهام شرکت های فولادی از جمله فولاد و ذوب نشان از ارزندگی سهام این شرکت ها دارد.

کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با سهام گروه خودرو گفت: خودروسازها با مشکلات بنیادی تری مواجه هستند، سودهای عملیاتی شرکت‌های خودروسازی ناچیز است. 

بیشتر بخوانید:

دردسرهای یک سرمایه گذاری مطمئن
بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت سهام ۹۹/۰۸/۲۵
معدنی‌ها صنعتی پیشرو و موفق در بازار سرمایه

وی قیمت گذاری دستوری در خودرو را پاشنه آشیل  این گروه عنوان کرد و گفت: باید برای این موضوع فکری شود. بازگشت به برجام می تواند شرایط را در گروه خودرویی بهتر کند.

قاسمی در ارتباط با فرصت سرمایه گذاری در شرکت های دارویی، به موضوع کرونا اشاره کرد و بیان کرد: سهام دارویی ها به طور کلی جز گران‌ترین سهام هاست. بسیاری از شرکت‌های دارویی به دنبال تولید واکسن هستند . به نظر می رسد واکسن کرونا اگر ساخته شود کفاف نیاز داخلی خود کشورها را می دهد و به این زودی ها به ایران نمی رسد. 

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 421426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =