۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
چرا مس این چنین ریزشی است؟

در بازار جهانی مس خط قیمتی ۷ هزار دلار را شکست و همچنان افزایشی است.

به گزارش صدای بورس، هر سهم از سهام شرکت صنایع مس ایران «فملی»  امروز در بازار اول بورس برابر با ۴.۹۸ درصد سود با قیمت پایانی ۲۰ هزار و ۸۸۰ ریال برای روز معاملاتی بعد بسته شد. هر چند این نماد دو روز متوالی مثبت بسته شد میزان ریزش‌های این سهام بنیادین در سه ماه شهریور، مهر و آبان ۹۹ به حدی بود که منفی بودن بازار به این زودی ها جبران نمی شود. 

در سابقه معاملاتی نماد « فملی » در دو هفته گذشته این نماد ۴ روز مثبت و ۵ روز منفی را پشت سر گذاشته است. در حالی که سهامداران فملی دل خوش به آینده این سهام هستند که در عرصه بین الملل قیمت جهانی مس با روند صعودی قیمت، مرز ۷ هزار دلار را شکست. دلیل این افزایش قیمت درگیری تولیدکنندگان اصلی مس در جهان (همچون آفریقای جنوبی) به کرونا و تقاضای بالای صنایع است.

بیشتر بخوانید:
تعلل برای لغو قیمت‌گذاری دستوری به خاطر چیست؟
رییس سازمان خصوصی سازی برکنار شد
ارزیابی توافق بین معدن‌داران طلا و بانک مرکزی

چشم انداز سودآوری مس در تمام پژوهش های داخلی و خارجی مطرح شده است. مس این رسانای پر طرفدار مواد اولیه بسیاری از جدیدترین ابداعات بشر در زمینه صنایع است. برکسی پوشیده نیست.

در سال ۲۰۴۰ در صنایعی همچون خودرو سازی و صنایع توسعه یافته از جمله مهمترین و پرطرفدارترین کامودیتی دنیا مس خواهد بود. از طرفی گزارش های سه ماه و شش ماهه شرکت ملی مس « فملی» همواره امیدبخش و مثبت بوده است.

سخنان اردشیر سعد محمدی، ‌مدیرعامل شرکت ملی مس نیز از چشم انداز مثبت این شرکت برای سرمایه گذاری حکایت دارد. با تمام تفاسیر و مباحث مطرح شده سهام فملی باید در بازار سرمایه از جمله پرطرفدارها ها باشد و همواره در صف خرید باشد. اما چرا این سهام با تمام ارزدندگی ریزش‌های عجیب و غریب را پشت سر گذاشته است؟ 

کد خبر 421312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =