پیش بینی بازار سرمایه برای فردا / ۳ گروه فردا مثبت می شوند

کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه سهام گفت: خودرویی ها در هفته پیش رو مثبت پیش بینی می شود.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه یکی از جذاب ترین بازارهای سرمایه گذاری امروز دستخوش تحولات بسیاری شده است. بسیاری از سهامداران حقیقی و حتی حقوقی ها یا دستپاچگی روند بورس را دنبال می کنند.

فرهاد جوانمردی کاشانی، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: بازار سرمایه از فردا و در کل هفته بازاری متعادل و رو به رشد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

وعده ها  در واگذاری ۱۰۰ شرکت دولتی

چوب حراج به دارایی های دولت برای نجات بورس

وی افزود: در هیجانات هفته گذشته بازار دلار تا ۲۲ هزار تومان نیز کاهش یافت اما دوباره به قیمت بالای ۲۷ هزار تومان بازگشت.

از فردا خودرویی ها مثبت می شوند
جوانمردی کاشانی در ادامه گفت:پیش بینی بازار سرمایه برای گروه خودرویی ها مثبت است دلیل آن نیز زمزمه خبری غیر رسمی است که بر اساس آن احتمال واردات خطوط تولید خودرو برای دو خودروساز بزرگ را می دهد.


۳ پاشنه آشیل بازار سرمایه
وی افزود: نمادهای خودرویی، شستا و پالایشی ها پاشنه آشیل بازار بودند که تاکنون خودرویی ها و پالایشی ها به ثبات نسبی رسیده اند ولی شستا هنوز بسته است. 
 برای خرید سهم بهتر است خرید ها با نگاه ۶ ماه تا ۱ سال انجام شود و نمادهای فولادی (همچون فولاد مبارکه) و نمادهای پتروشیمی (مانند هلدینگ خلیج فارس، پارس و نوری) آینده بهتری برای سرمایه گذاری نسبت به سایر صنایع دارند


اصلاح شاخص بعد از بازگشایی شستا
کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سهام موثر بر شاخص یعنی شستا اظهار کرد:  به نظر می رسد شاخص تا نهایت انتظار اصلاح داشته است و انتظار ریزش شاخص پس از بازگشایی شستا در حدود ۷ تا ۱۰ درصد خواهد بود.
وی با بیان اینکه همه از باز شدن نماد شستا می‌ترسند، بیان کرد: این نماد باید هر چه زودتر و در روزهای منفی بازار باز شود تا اثر منفی شاخصی و بار روانی آن در روزهای منفی بازار ثبت شود.

جوانمردی کاشانی با اشاره به سال ۹۲ و ریزش‌های اخیر بورس گفت: در ریزش‌های سال ۹۲ وضع اقتصادی، اوضاع نقدینگی و سایر موضوعات  آنچنان که امروز است وخیم نبود و شرایط کنونی بازار سرمایه برآمده از اقتصادی بسیار آسیب دیده با محدودیت قابل توجه در منابع ارزی است.

محبوبه قرمزچشمه 

کد خبر 421231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =