شایعه خبر حذف ارز ۴۲۰۰ تومان از واردات مواد اولیه دارو

عضو سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی در واکنش به خبری مبنی بر برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ تومان از واردات مواد اولیه دارو گفت: چنین خبری شایعه است و هیچ گونه خبری مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰تومان از واردات مواد اولیه دارویی از سوی سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت بهداشت اعلام نشده است.

به گزارش صدای بورس،امروز با توجه به اینکه روند بازار به صورت ریزشی بود و اکثر گروه‌ها به پیروی از سهم‌های لیدر روند نزولی را طی می‌کردند، تقریبا تمامی نمادهای گروه دارویی مثبت بود و برعکس بازار به صورت صعودی گام برداشته بود.

در همین رابطه برخی از کارشناسان دلیل آن را وجود این شائبه عنوان کردند که ارز ۴۲۰۰ تومان قرار است به زودی به واردات مواد اولیه دارویی تعلق نگیرد و همین دلیل سبب شده که گروه دارویی جذابیت بیشتر در بازار داشته باشد. در پی همین خبر مسئولان مربوطه خبر را تکذیب کردند و آن را یک نوع سودجویی توسط برخی افراد دانستند. 

علاوه بر مسئولان دولتی در خصوص تکذیب این خبر فعالان صنفی دارویی کشور هم این خبر را یک شایعه دانستند.

محمدباقر تحویل زاده عضو سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی در مورد خبری مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومان از واردات مواد اولیه دارو گفت: چنین خبری شایعه است و هیچ گونه خبری مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰تومان از واردات مواد اولیه دارویی از سوی سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت بهداشت اعلام نشده است.

تحویل‌زاده بیان کرد: حدود شش ماه گذشته برخی از داروها که به اصطلاح به آن‌ها (otc) او تی سی( داروهای بدون نسخه مثل قرص سرما خوردگی و غیره) گفته می‌شود، آزاد شدند و ارز ۴۲۰۰ به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. که این داروها معمولا در بازار بدون نسخه به بیماران تحویل داده می‌شود. اما در سایر داروها چنین چیزی وجود ندارد و همچنان ارز ۴۲۰۰ تومان به واردات مواد اولیه آن تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی عنوان می‌کنند که باید ارز دولتی از داروهای برداشته شود گفت: به خاطر اینکه دارو جزو کالاهای اساسی و ضروری است و همچنین گرانی که در پی عدم تعلق ارز دولتی به واردات مواد اولیه آن در بازار ایجاد می‌شود، فعلا چنین تصمیمی منتفی است.

منبع: تحلیل بازار

کد خبر 420854

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بازار سرمایه در مسیر فرسایش

    بازار سرمایه در مسیر فرسایش

    کارشناس بازار سرمایه گفت: با تایید قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای اقلام دارویی و اقلام ضروری، باز هم نمی توان گفت دارویی ها صنایع پیشرو هستند، چرا که با کمبود نقدینگی روبرو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =