۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
تعیین تکلیف سود و سهام متوفی

سهام عدالت جزو لاینفک بازار سهام شده و بر این اساس، اطلاع از آخرین اخبار این بخش مورد توجه بسیاری از سهامداران است. از این‌رو مرور اهم رویدادهای هفتگی سهام عدالت به‌صورت مختصر مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش صدای بورس،  شرکت‌های سرمایه‌گذار استانی بعد از برگزاری مجامعشان در دی ماه مطابق قانون برای واریز سود، هشت ماه وقت دارند یعنی ممکن است افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند در شهریور ماه ۱۴۰۰، مبلغ سهام به حسابشان واریز شود.
 وراثی که متوفیانشان قبل از فوت روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده باشند به محض آن که اقدام به فروش کنند، مبلغ حاصل از این فروش به حسابشان واریز خواهد شد.
 قرار است سامانه‌ای طراحی شود به گونه‌ای که اصالت گواهی انحصار وراثت از طریق آن صورت بپذیرد، این امر سبب می‌شود تا امور مربوط به سهام عدالت با سرعت بیشتری صورت بگیرد.
پیش بینی این است که تکلیف سهام عدالت وراث تا پایان اسفند ماه با توجه به تلاش‌های صورت گرفته مشخص خواهد شد، نکته حائز اهمیت این است که وراثی که قصد فروش یا دریافت سود حاصل از سهام عدالت دارند باید در درگاه سجام اطلاعات خود را به ثبت برسانند و مراحل احراز هویت را نیز انجام دهند.
 اگر روش آزادسازی فرد متوفی مطابق نظر وراث نباشد، وراث نمی توانند تغییر رویه‌ای در بحث مدیریت فروش دهند مگر آنکه ابلاغیه آن توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مطرح شود که دلیل آن را می‌توان برنامه ریزی‌های صورت گرفته از قبل دانست.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۷۵

کد خبر 420741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =