چشم انداز سودآوری فلزی‌ها و معدنی‌ها با روی کار آمدن بایدن

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کامودیتی ها سود تقسیمی خوبی برای سال کنونی دارند و با اقبال روبرو خواهند شد.

به گزارش صدای بورس، سمیرا اسدیان، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: شرکت‌های فلزات اساسی در بازار سرمایه دلار محور هستند با توجه به آنکه ریزش دلار را در پیش داریم، امکان دارد طی چند روز بر بازار کامودیتی نیز تاثیرگذار باشد.

 اسدیان افزود: کف قیمت دلار در تحلیل بنیادین برای فزات اساسی در بازار سرمایه  بین ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان و در تحلیل تکنیکال دلار با کف قیمتی ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به شرایط تمامی بازار های گفت: با روی کار آمدن بایدن ریزش هیجانی در دلار خواهیم داشت و دوباره دلار روند صعودی به خود خواهد گرفت.

اسدیان در ارتباط با وضعت کامودیتی ها بعد از روی کارآمدن بایدن در آمریکا بیان کرد: فلزات اساسی در بازار سرمایه  مهرماه خوبی را با دلار نیمایی ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان ارائه دادند.

بیشتر بخوانید:
نمادهای دلاری شاخص را منفی کردند
بورس کالا میزبان عرضه بیش از ۱۲ هزار تن مواد پلیمری و شیمیایی
مسیر تعادل در بورس
دست نامرئی در جیب سهامداران

وی بیان کرد: کامودیتی محورها  گزارش سه ماهه فصل تابستان با دلار۲۰ تا ۲۲ هزار تومان  نرخ محصولات خود را اعلام کردند.

این کارشناس بازار سرمایه   در ادامه با بیان اینکه کامودیتی ها سود تقسیمی خوبی برای سال کنونی دارد گفت: شرایط برای سهام های کامودیتی خوب است. دوره هیجان کوتاه مدتی را سپری خواهند کرد اما با توجه به آنکه سهام های بنیادین هستند با اقبال روبرو خواهند شد.

وی افزود: شرایط کرونا در آینده مدیریت می شود وضعیت تجارت جهانی نیز بهتر می شود.از طرفی با روی کار آمدن بایدن جنگ تجاری آمریکا و چین کاهش پیدا می‌کند و بازار کامودیتی ها با توجه به آنکه  چین یک مهره اصلی است، بهتر می شود ، بازار جه شرایط تجاری ایران با دنیا بهتر می شود نوید یک بازار کامودیتی خوب برای ۶ ماه آینده وجود دارد.

اسدیان در ارتباط با توصیه به سهامداران در شرایط فعلی تصریح کرد: سهامداران اگر سهام های معدنی و فولادی دارند این سهام‌ها را نگه دارند و اگر پول نقد دارند تا پایان اعلام نتایج انتخابات آمریکا صبر کنند و سپس وارد بازار سرمایه شوند.

وی توصیه کرد: سهامدران شرکت های تامین سرمایه، کامپیوتری‌ها و بانک ها را به عنوان گروه هدف خود برای سرمایه گذاری در نظر بگیرند.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 420717

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =