آمریکا برای تجارت با ایران خواهش و تمنا خواهد کرد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه روستاها و مناطق کم‌برخوردار کشور صاحب ندارد، گفت: با افزایش تولید، آمریکا برای تجارت با ایران خواهش و تمنا خواهد کرد.

به گزارش صدای بورس، سعید محمد در حاشیه آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن چابهار ــ زاهدان از سمت چابهار در پاسخ به پرسش تسنیم اظهار کرد: سیاست قوانین و مقررات بخش تولید کشور را دچار اختلال کرده است و تولیدکنندگان داخلی خیلی دغدغه دارند اما سفته‌بازها چون این دغدغه را ندارند سود خود را از بازار می‌برند.

 وی افزود: باید بازارهای کاذب را نام کنیم، این کار نیز باید با روش‌های مخصوص به خودش انجام شود ضمن اینکه همزمان ایجاد شود و منابع ایجاد اختلال در بازار را به‌سمت تولید و زیرساخت‌های آن حرکت دهیم.

 محمد با بیان اینکه یکی از دلایل گران شدن ارز نبود تولید در کشور است ادامه داد: در زمان حاضر هیچ کس به‌سمت تولید نمی‌رود و همه به‌سمت ثبت پا بازی می‌روند اگر تولید افزایش یابد GDP کشور نیز افزایش می‌یابد و در این وضعیت باید بیایند خواهش و تمنا کنند تا بتوانند با ایران معامله و تجارتی داشته باشند.

 فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با تأکید بر اینکه این مسیر سخت باید اصلاح شود در رابطه با مباحث مربوط به وزارت سازندگی اضافه کرد: در جلسه کمیسیون محرومیت‌زدایی مجلس بر جای خالی جهاد سازندگی تأکید شد متأسفانه با تدابیر اشتباه جهاد سازندگی از سیستم و نظام کشور حذف شد و شرایطی به‌وجود آمد که در زمان حاضر روستاها و مناطق کم‌برخوردار کشور صاحب ندارند.

محمد با ابراز اینکه در زمان حاضر هیچ کس به‌فکر مردم روستانشین کشور نیست و این مسئله نیز باعث مهاجرت مردم از روستاها به شهر شده است، گفت: برای به‌عکس کردن مهاجرت از شهرها به روستاها باید خدمات‌رسانی به روستاها را در اولویت قرار دهیم متأسفانه در زمان حاضر روستاها متولی ندارد گرچه در برخی مناطق برخی دستگاه‌ها ورود پیدا کردند اما این اقدامات هدفمند نیست و باعث شده است روستاییان شهر این خدمات را نوشتند.

وی تأکید کرد: پیشنهاد کردیم مجدداً وزارت سازندگی احیا شود که البته این کار هم زمان می‌خواهد، با توجه به اینکه قرارگاه سازندگی نیرو و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار دارد پیشنهاد داده‌ایم که از این امکانات برای احیای وزارت سازندگی و همه هزینه‌ها استفاده شود./ تسنیم

کد خبر 420601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =