۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
بورس هفته بعد صعودی است؟

در پایان معاملات روز اول معاملات بازار سهام بعد از انتخابات امریکا شاخص کل با رشد دو درصدی به یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحد رسید، اما روند بازار سهام هفته بعد چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

به گزارش صدای بورس، در حالی که هنوز نتیجه انتخابات امریکا مشخص نشده است سهم‌های ارز محور بازار سهام امروز رشد قابل ملاحظه‌ای داشتند.

محمد خبری‌زاد در رابطه با دلیل ریزش بازار سهام طی روزهای گذشته، گفت: دلیل ریزش بازار سهام سرمایه‌هایی است که در شهرویور و مرداد ماه از بازار سهام خارج شد و دیگر به این بازار تزریق نشد، اما انتظار می‌رفت بعد از انتخابات اعتماد به بازار سهام بازگردد و سرمایه دوباره به بازار سهام تزریق شود اما امروز نیز ورود پول حقیقی و ارزش معاملات بازار سهام زیاد بهبود پیدا نکرد.

این کارشناس در رابطه با روند بازار سهام هفته بعد گفت: اگر ترامپ رئیس‌جمهوری شود بازار سهام روزهای شنبه و یک‌شنبه صعودی است اما باید به سیاست‌های دولت خودمان نیز توجه کنیم. به نظر می‌رسد بعد از انتخابات امریکا اگر قرار باشد اقدام مثبتی صورت گیرد باید تا انتخابات خودمان نیز صبر کنیم و این موضوع باعث می‌شود بازار سهام بعد از انتخابات امریکا در بلاتکلیفی قرار بگیرد. اما به نظر می‌رسد با پیروزی ترامپ روند بازار سهام در روزهای اول هفته صعودی است اما اگر پول‌های خارج شده از بازار سهام بازنگردد روند بازار سهام صعود نخواهد داشت. اما با پیروزی بایدن و ریزش دلار روند بازار احتمالا سهام هفته بعد نزولی است.

وی در رابطه با احتمال صعودی شدن بازار سهام گفت: اگر ترامپ پیروز شود، دلار دوباره روند صعودی پیدا کند و همچنین سود بانکی افزایش پیدا نکند، بازار سهام رشد خواهد داشت.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 420590

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =