۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱

در نشست ویژه هیات مدیره؛

مدیرعامل بورس تهران انتخاب می‌شود

۴ گزینه نهایی برای صندلی مدیرعاملی بورس تهران
مدیرعامل بورس تهران انتخاب می‌شود

در نشست ویژه هیات مدیره جدید بورس برای بررسی گزینه های پیشنهادی مدیرعاملی بورس تهران و یا ابقای مدیرعامل فعلی برگزار می‌شود.

به گزارش صدای بورس، پس از اینکه عصر پنجشنبه ۲۰ شهریورماه بورس تهران هیات مدیره حقوقی جدید خود را شناخت، گمانه‌زنی‌ها برای مدیرعامل جدید آغاز شد. در این مدت ابقای مدیرعامل فعلی، علی صحرایی یکی از گزینه های قوی به حساب می آمد. اما پس از اینکه ترکیب حقیقی هیات مدیره بورس کامل شد و اعضا با انتخاب رییس و نایب رییس تعیین سمت شدند، مهمترین دستور جلسه هیات مدیره تعیین تکلیف مدیرعامل بورس به حساب می‌آمد.
پس از برسی گزینه های مختلف ۴ گزینه علی صحرایی، مدیرعامل فعلی شرکت بورس؛ امیرهامونی، مدیرعامل فرابورس ایران؛ بهروز خدارحمی، مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات که سابقه چندین دوره دبیرکلی کانون‌ نهادهای سرمایه گذاری ایران را در کارنامه دارد و یکی از اعضای هیات مدیره سازمان بورس به‌عنوان ۴گزینه اصلی برای تصدی پست مدیرعاملی مطرح شدند که براساس شنیده های صدای بورس در جلسه عصر امروز یکی از این ۴گزینه به‌عنوان مدیرعامل انتخاب می‌شود.
بررسی های صدای بورس نشان می دهد اینکه هنوز تکلیف مدیرعامل فرابورس با اینکه زودتر هیات مدیره خود را شناخته است هم این بوده که تکلیف بورس مشخص شود و پس از آن وضعیت فرابورس مشخص شود.
بر این اساس امروز در یک نظرسنجی که در رسانه صدای بورس در خصوص عملکرد هامونی در فرابورس  و مناسب بودن وی برای تصدی مدیرعاملی بورس انجام شده تا لحظه تنظیم خبر ۶۸درصد مخاطبان این رسانه وی را گزینه مناسبی برای احراز این سمت ندانستند.
همچنین چندین کانال تلگرامی اخبار بورس، بورس نیوز و عرضه اولیه هم اقدام به برگزاری چنین نظرسنجی کردند که آرای آنها نیز به ترتیب ۷۲درصد، ۷۳  درصد و ۸۱ درصد  مخالف حضور هامونی در بورس تهران بودند.
حال باید دید هیات مدیره به خواست عمومی و فعالان بازار سهام‌احترام می گذارند یا خیر.
به نظر می رسد تکلیف مدیر عامل بورس تا ساعاتی دیگر مشخص می شود.

کد خبر 420584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =