پیش بینی بازار ارز و سرمایه برای فردا ( ۱۲ آبان ۹۹)

کارشناس بازار سرمایه گفت: دلار در بهترین شرایط به حوالی ۲۳ هزار تومان می رسد و به نظر نمی رسد بیشتر از این قیمت کاهش یابد.

به گزارش صدای بورس، امروز دلار ۲۷ هزار ۲۰۰ تومان در صرافی بانک ملی قیمت خورد. این در حالی است که قیمت تعادلی دلار در نظر کارشناسان و اقتصاددانان بازار ارز ۲۳ هزار تومان برآورد شده است. پیروزی بایدن، آزاد شدن دلارهای ایران از جمله موضوعاتی بود که بر نرخ ارز و بازار سرمایه تاثیر گذار است.
حسین اسدی نیا، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: ۵ و نیم میلیارد دلار ارز آزاد شده ایران  باعث شد قیمت دلار کاهشی شود و این رخداد مثبتی است که می تواند اثر انتخابات آمریکا بر بازار ارز و سرمایه را کاهش دهد.

امکان فروش و صادرات یک و نیم ملیون بشکه‌ای نفت
وی با بیان اینکه اگر بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود،  چشم انداز عملیاتی شدن صادرات و فروش  یک و نیم میلیون بشکه ای  نفت را تا یک سال و نیم آینده خواهیم داشت. اثر این صادرات می‌تواند اقتصاد کشور را از این بحران نجات دهد.

دلار در حوالی ۲۳ هزار تومان با بایدن تثبیت خواهد شد
اسدی نیا با بیان اینکه در بیان اقتصاددانان قیمت تعادلی دلار حدود ۲۳ هزار تومان است،  گفت: با انتخاب جوبایدن در ریاست جمهوری آمریکا کاهش قیمت دلار را خواهیم داشت گفت:  در حال حاضر دلار بالای ۲۷ هزار تومان معامله می شود. به نظر می رسد اگر بایدن سکان هدایت آمریکا را بر عهده بگیرد شرایط تثبیت شود و دلار روی قیمت ۲۳ هزار تومان در بازار معامله شود.

بیشتر بخوانید:
سهم ۳۷ درصدی «غصینو» از بازار بیسکویت کشور
کاهش مجدد ارزش سهام عدالت در ۱۱ آبان ماه
تاثیر تصمیمات داخلی بر سقوط شاخص
 

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که آیا دلار بعد از پیروزی بایدن تا زیر ۲۰ هزار تومان  تثبیت می شود، گفت: واقعیت این است که دلار در بهترین شرایط دلار به حوالی ۲۳ هزار تومان می رسد و به نظر نمی رسد بیشتر از این قیمت کاهش یابد.


وی در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه در هفته آینده گفت: در حال حاضر بازار سرمایه نتیجه انتخابات آمریکا را پیش خورد کرده دلیل ریزش های امروز بورسی نیز نگرانی و بدبینی سهامداران از پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا است. اگر دلار در کاهش یابد به موازات آن طلا نیز در آینده کاهش خواهد یافت.

بهترین بازار برای سرمایه‌های خرد
اسدی نیا در ارتباط با بهترین بازار سرمایه گذاری برای  سرمایه های خرد گفت: به نظر می رسد در حال حاضر بازار سرمایه بهترین بازار برای سرمایه گذاری است. سهام شرکت های خرد و متوسط بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در شرایط فعلی کشور است.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 420328

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =