پیش بینی بازار سرمایه فردا ( ۱۱ آبان ۹۹)

کارشناس بازار سرمایه گفت:سهام به اشباع قیمتی رسیده و  پیش بینی می شود  بازار سرمایه فردا روز خود را مثبت شروع کند.

به گزارش صدای بورس، ارزش کل معاملات خرد هفت هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۴درصد یعنی هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بیمه وصندوق بازنشستگی»، «فرآورده‌های نفتی» و «سرمایه گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «استخراج کانه‌های فلزی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

احمدرضا کشاورزی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس  اظهار کرد: در مرداد ماه ۹۹ ارزش بازار سرمایه ایران رقم۲۶ هزار میلیارد تومان را تجربه کرد امروز ارزش روزانه معاملات بازار به طور میانگین ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه امروز سبز بود، این مثبت شدن بازار ناشی از جبنه روانی بازار بود. در حال حاضر سهام به اشباع قیمتی رسیده و  پیش بینی می شود  بازار سرمایه فردا روز خود را مثبت شروع کند، در ادامه نیز با مثبت کمرنگ، بازار به پایان روز کاری یکشنبه خود خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:
موج دوم رونق بازار
تشریح جزئیات ابلاغیه رئیس قوه قضاییه
برگشت بازار به مسیر تحلیلی
بورس در دوراهی کمبود نقدینگی و ارزندگی

وی افزود: صنایع فولادی و صنایع بانکی از جمله بورسی‌های خوش اقبال تا پایان هفته خواهند بود.

کشاورزی با اشاره به تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه اظهار کرد: سه شنبه روز انتخابات آمریکا بازار سرمایه در ایران تعطیل است. به طور سنتی هرچه به تعطیلات  نزدیک می شویم به خاطر ریسک نقد شوندگی سمت عرضه تقویت می شود 

این بازار سرمایه  گفت: برای هفته کنونی پیشنهاد به سهامداران این است که بازار سهام را به صورت یک دارایی فرض کنند و به دنبال حفظ و افزایش آن باشند.در بازارهای موازی همچون زمین، سرمایه گذاران به دنبال افزایش دارایی هستند و در بازار سرمایه نیز باید سرمایه گذاران به دنبال حفظ ارزش و افزایش دارایی خود باشند.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 420225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =