خوداظهاری مالکان؛ مبنای اجرای طرح جدید خانه‌های خالی

خاندوزی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تفاوت طرح جدید ساماندهی خانه های خالی با ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم، در نحوه شناسایی مساکن مذکور است، در قانون سال ۹۴، وزارت راه مکلف به شناسایی مالکان و خانه های خالی بود، اما در طرح جدید مبنا بر اساس خوداظهاری مالکان است.

به گزارش صدای بورس، سید احسان خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به آزمون و خطای وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی مالکان واقعی خانه های خالی از سکنه، گفت: هیچ کشوری در گام نخست اجرای این‌گونه قوانین اطلاعات دقیقی از میزان مشمولان ندارند، از این رو برای شناسایی آزمون و خطا صورت گرفته و در نهایت آمارها واقعی احصا می شود.

خوداظهاری مالکان، مبنای اجرای طرح جدید خانه‌های خالی از سکنه
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تفاوت طرح جدید ساماندهی خانه های خالی از سکنه با ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم، در نحوه شناسایی مساکن مذکور است، در قانون سال ۹۴، وزارت راه و شهرسازی مکلف به شناسایی مالکان و خانه های خالی بود، اما در طرح جدید مبنا بر اساس خوداظهاری مالکان قرار داده شده است.

وی گفت: قطعا اگر دولت برای ساماندهی خانه های خالی از سکنه بر اساس مصوبه جدید مجلس عمل می کرد، نارضایتی ایجاد نمی شد، از این رو بهترین راه کار اجرای طرح جدید مجلس است.

مالکان خانه های خالی در صورت امتناع از خوداظهاری، مشمول دریافت مالیات می‌شوند
خاندوزی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره احتمال عدم همکاری مالکان برای خوداظهاری در قانون خانه های خالی، ادامه داد: در مصوبه جدید این مسئله به صورت کامل و جامع دیده شده که اگر مالکان خانه های خالی از درج اطلاعات و خوداظهاری امتناع کنند، مشمول دریافت مالیات می‌شوند.

مساکن تمام دستگاه‌های دولتی مشمول قانون ساماندهی خانه‌های خالی خواهند شد
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس مصوبه جدید مجلس، مساکن تمام دستگاه های دولتی مشمول این قانون خواهند شد، غیر از خانه هایی که استفاده نظامی و امنیتی دارد که آن ها را نیز شورای عالی امنیت ملی استثنا می کند.

منبع:خانه ملت

کد خبر 420090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =