معاملات مشکوک دو پتروشیمی، دو شرکت بیمه و ۱۱ نماد

در روز افت ۳۷ هزار و ۴۶۵ واحدی شاخص ، دو پتروشیمی دو شرکت بیمه به همراه ۱۱ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش صدای بورس، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با فشار فروش آغاز به کار کرد و در نهایت نماگر بازار با افت 37 هزار و 465 واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و 336 هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از 6 و 2.5 هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به ایران خودرو و سایپا با داد و ستد بیش از 1.4 و 1 میلیارد سهم و بانک صادرات، بانک ملت به همراه فولاد مبارکه با تقاضای 765، 499 و 463 میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 12 تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، شرکت اشتاد ایران حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با رشد 2.9 درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد 3.9 میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های بیمه معلم، پتروشیمی ارومیه، سرمایه گذاری توسعه گوهران امید، توسعه اقتصادی آرین، مس تکنار، بیمه نوین، ایران یاسا تایر و رابر، آلومراد، پتروشیمی خراسان، گروه توسعه مالی مهرآیندگان، البرز دارو، غذایی مینو شرق، آسیا سیر ارس و مرآت پولاد مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور دو پتروشیمی، دو شرکت بیمه به همراه 11 شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

کد خبر 419869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =