آغاز طرح آزمایشی روبل دیجیتال

رئیس کل بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که این کشور احتمالا از پایان سال آینده میلادی طرح آزمایشی روبل دیجیتال را آغاز می کند.

 به گزارش صدای بورس  به نقل از اسپوتنیک، الویرا نابیولینا، رئیس کل بانک مرکزی روسیه، اعلام کرد که احتمالا طرح  پایلوت استفاده از روبل دیجیتال از پایان سال ۲۰۲۱ در این کشور آغاز خواهد شد.

وی گفت چشم انداز معرفی روبل دیجیتال در آینده نزدیک بسیار نزدیک به واقعیت است البته پیش از آنکه بانک مرکزی اقدام به آغاز طرح پایلوت کند تا پایان امسال بازخوردها را دریافت خواهد کرد و پس از آن این بازخوردها را تحلیل کرده و سازوکار مربوط به این طرح را شکل خواهد داد.

نابیولینا افزود ما معتقدیم که باید یک دوره آزمایشی با حضور تعداد محدودی از کاربران برای بررسی کارکرد در همه حوزه ها و درک نحوه عملکرد و کار با آن اتفاق بیفتد.

وی گفت به اعتقاد ما امکان اجرای این پروژه پایلوت احتمالا تا پایان سال آینده میلادی فراهم خواهد شد و زمانی که ما نتایج آن را می بینیم می توانیم رو به جلو حرکت کنیم.

نابیولینا در پاسخ به این سوال که آیا عرضه روبل دیجتال در آینده نزدیک امکان پذیر است گفت این مسئله در آینده نه چندان دور متصور خواهد بود.

بانک مرکزی روسیه در ماه اکتبر اعلام کرد که در حال ارزیابی امکان عرضه روبل دیجیتال است اما هنوز در این زمینه تصمیم قطعی نگرفته است.

۱۲۱

کد خبر 419667

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =