دلار  ریزشی بازار سرمایه را تکان نداد/ چرا دلار سمت و سوی خود را پیدا نمی کند؟

بازار سرمایه و فعالان بازار سرمایه به دلار بالای ۲۵ هزار تومان اعتقادی نداشتند.

به گزارش صدای بورس، محسن احمدی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار صدای بورس گفت: انتخابات آمریکا  و برنده نهایی آن، روند آتی قیمت دلار، تحول در افزایش نرخ بهره، قوانین و مقررات عرضه محصولات فولادی در بورس کالا بر آینده بازار سرمایه تاثیرگذار است.

وی افزود: اخبار متفاوتی که از  انتخابات آمریکا منتشر می شود نوسان بازار دلار را در پی دارد چرا که دلار سمت و سوی خود را پیدا نمی کند. سهامداران افق سرمایه گذاری خود را در سهم های ارزنده بلندمدت تعریف کند تا سیگنال های منفی و تغییرات ناگهانی بر سرمایه گذاری آنها تاثیر منفی نگذارد.

احمدی با اشاره به اینکه افزاش قیمت دلار بر بورس تاثیر گذار است چرا که عامل تورم است‌، بیان کرد: اگر شخصی افق سرمایه گذاری خود را بلند مدت کنند می توانند سرمایه خود را در این برهه حساس حفظ کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش و یا کاهش قیمت دلار در بورس اثرگذار است، گفت:  چرا در یک ماه گذشته به‌رغم افزایش قیمت دلار، شاهد تاثیر مثبتی در بازار سرمایه نبودیم؟به طور مسلم افزایش و کاهش قیمت دلار در بورس ایران تاثیر بسیار زیادی دارد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: عامل اصلی تورم نرخ دلار است و یکی از عوامل اصلی قیمت گذاری محصولات صادراتی کشور نیز  نرخ دلار است. دلار در شهریور ماه ۹۹ از میانگین قیمتی ۲۲ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان رسید اما بر بازار سرمایه تاثیر نداشت و تکانه ای ایجاد نکرد.

احمدی گفت: بازار سرمایه آخرین هفته  شهریور  ۹۹ قیمت دلار ریزشی شد اما باز بر بازار سرمایه تاثیر نداشت.اما چرا افزایش قیمت دلار در یک ماه گذشته تاثیری بر بازار سرمایه نداشته است؟ 
وی این گونه ادامه داد: بازار سرمایه و فعالان بورسی به دلار بالای ۲۵ هزار تومان اعتقادی نداشتند. بنابراین وقتی دلار از مرز ۲۶ هزار تومان عبور کرد کسی این قیمت ها را پایدار نمی دانست و فعالان بازار مطمئن بودند بازار دلار ریزش خواهد کرد.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: زمانی که کنشگران بازار قیمت ها را پایدار ندانند عملا در محاسبات خود نیز این نوسانات را در نظر نمی گیرد.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 419577

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =