توانمندسازی تولیدکنندگان از مسیر بازار سرمایه

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اعلام کرد: سیاست‌های وزارت صنعت، معدن وتجارت در جهت حفظ حقوق سهامداران و در چارچوب حمایت از تولید ارزیابی می شود و توانمندسازی تولیدکنندگان و رفع انحصار از صنایع بزرگ کشور مورد تاکیداست

به گزارش صدای بورس، حسن قالیباف اصل  با اشاره به صحبت های امروز وزیر صنعت در ارتباط با تقویت تولید، بر لزوم صیانت از تولیدکنندگان و سهام داران تاکید کرد.

وی ضمن استقبال از موضع وزیر صنعت در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: تکیه بر بازارهای رقابتی همچون بازار سرمایه، راه توانمندسازی تولیدکنندگان و رفع انحصار از صنایع بزرگ کشور است و اتخاذ چنین تصمیماتی موجب رونق بازار سرمایه می شود.

دو روز گذشته خبری در فضای مجازی مبنی بر اقدام وزارت صنعت به قیمت گذاری دستوری برای فولاد و محصولات آن به اشتراک گذاشته شد که این خبر با واکنش های زیادی از سوی فعالان بازار سرمایه و رییس سازمان بورس همراه شد و معقتد بودند این تصمیم عاملی برای ایجاد رانت‌های گسترده برای عده‌ای خاص و متضرر شدن سهامداران شرکت‌های فولادی خواهد شد.

امروز در جلسه غیرعلنی مجلس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، گرانی‌های موجود در بازار مورد بررسی قرار گرفت که در این جلسه، مجلس و دولت درباره بازار فولاد و رد قیمت گذاری دستوری توافق کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 419476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =