رشد ٣٢٠ درصدی درآمد های عملیاتی پارس خودرو

شرکت پارس خودرو در ۶ماهه منتهی به شهریور ١٣٩٩ حدود ١٣٢١ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته است که با رشد ٣٢٠ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است.

به گزارش صدای بورس، شرکت پارس خودرو در ۶ماهه منتهی به شهریور ١٣٩٩ حدود ١٣٢١ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که با رشد ٣٢٠ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است. شرکت در ۶ماهه به سود ناخالص حدود ۶ میلیارد تومانی دست یافته است این درحالیست که در دوره مشابه سال گذشته زیان ناخالص داشت.

به دنبال خروج شرکت رنو از ایران و همچنین محدودیت های فعلی در تامین قطعات CKDبرلیانس، طی صورتجلسه  مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۰۴ هیئت مدیره شرکت سایپا، عملیات تولید و فروش محصول کوئیک R و محصولات آتی R گروه سایپا به مدت ۱۰ سال و به میزان ۶۰ هزار دستگاه در سال اول و ۸۰ هزار دستگاه از سال دوم تا پایان سال دهم مجموعاً ۷۸۸هزار دستگاه به شرکت پارس خودرو واگذار گردید. همچنین طی صورتجلسه مورخ ۹۹/۰۴/۱۹ مقرر گردیده است، مبانی انتقال و واگذاری محصول کوئیک R شامل ارزش ماشین آلات و تجهیزات، حق لیسانس و خدمات مهندسی بر مبنای ارزیابی کارشناس رسمی صورت پذیرفته و پس از تعیین ارزش، قرارداد مربوطه منعقد شود. شرکت پارس خودرو نخستین خودروساز کشور به شمار می رود که از دیرباز به تولیدکننده خودروهای با کیفیت در کشور شهرت دارد و در حال حاضر تمرکز ویژه ای بر تولید خودروی کوییک آر داشته و توانسته در آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ۳ ستاره کیفی را برای این خودروی اقتصادی کسب کند. ضمن اینکه طی ۶ ماهه ابتدای سال ۹۹ تعداد ۱۷,۰۵۲ دستگاه خودرو کوئیک آر تولید گردیده که نشان از تمرکز شرکت جهت تولید خودروهای داخلی و بومی سازی در شرایط سخت تحریم دارد .  
برنامههای سال ۱۳۹۹ بر پایه افزایش ۳۸ درصد تولید نسبت به سال گذشته طرح ریزی شده و محورهای مورد تاکید آن همسو با الزامات سال «جهش تولید» تعیین شده است.

اطلاعات آینده نگر

کد خبر 419357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =