تیر خلاص صمت بر قیمت گذاری فولاد در بورس کالا

عضو شورای عالی بورس گفت: عامل اصلی ریزش بورس به دخالت دولت در امر قیمت گذاری فولاد در بورس کالا باز می‌گردد.

به گزارش صدای بورس، رسول علی محمدی کارشناس بازار سرمایه، در رابطه با اتفاقات اخیر قیمت گذاری فولاد در بورس کالا، اظهار کرد: شایعاتی که اخیرا در این رابطه به وجود آمد توانست تاثیرات خود را تا حدودی بر این قضیه( قیمت گذاری فولاد در بورس کالا)بگذارد و افراد صف فروش سهام فولاد را تشکیل دادند، اکنون باید از مطرح کنندگان این طرح پرسید که آیا کنترل قیمت هایی که در قبل مطرح کردند به نفع مصرف کننده بوده یا خیر؟ که قطعا این طور نیست.

وی بیان کرد: به علت اینکه این گونه از عملکرد ها نه تنها به سود مصرف کننده نهایی نبوده بلکه ضرر هم رسانده است، بعضی از تصمیم گیرنده ها مشورت را برای خود بد می دانند به علت آنکه هدفی جز فساد در این گونه عملکرد ها نیست.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: هر بار که کنترل قیمتی صورت گرفته سال بعدش ما شاهد فساد های اقتصادی بودیم. بورس کالا مواضعش همیشه مشخص است به گونه ای که همواره مخالف هرگونه محدودیت قیمتی بوده، کنترل قیمت در اصل نباید در دست معاونت یک وزارتخانه باشد بلکه باید سران قوا وارد این عمل شوند و پاسخگو باشند.

وی با اشاره به ادعای وزارت صمت مبنی بر اینکه بورس کالا از عمد این آشفتگی را به گردن این وزارتخانه می اندازد، اظهار کرد: قیمت گذاری وزارت صمت زمانی درست است که  خود معاملات را انجام دهد وقتی که فولاد را وارد بورس کالا کردند باید بدانند که بازار  سرمایه خودش قوانین و مقرارتی دارد و هر عملکرد اشتباه می تواند تنش این بازار را افزایش دهد.

علی محمدی تصریح کرد: هر وقت در بورس کالا سقف قیمت تعیین شد بین بازار و بورس تنش و اختلاف قیمت به وجود آمد و به نفع دلالان بازار شد.

در این باره حسین سلاح ورزی عضو شورای عالی بورس در رابطه با علت ریزش بازار سرمایه اظهار کرد: عامل اصلی این امر به دخالت دولت در امر قیمت گذاری فولاد در بورس کالا باز می گردد بدین علت که این اقداماتی که منطقی نیست می تواند سبب سیگنال دهی های اشتباه شود و به بدنه بازار آسیب وارد کند.در انتها باید گفت که اعضای هیئت دولت و سران قوا باید پاسخگوی ضرر افراد در بازار سرمایه باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 419352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =