تداوم ریزش بازار / تحرکات حقوقی‌ها در دقایق پایانی بازار

شاخص کل بورس تهران امروز در پایان معاملات بیش از ۴۲ هزار و ۹۷۰ واحد ریزش کرد و به یک میلیون و ۴۱۹ هزار واحد رسید.

به گزارش صدای بورس، امروز بازار معاملات بورس تهران با کاهش مواجه بود و در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۹ هزارواحدی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزش ۵۶۹۳ واحدی در محدوده ۳۹۴.۹۵۶ واحدی قرار گرفت.

تعداد معاملات امروز در بازار ۶۱۱ هزار و ۷۷۵ معامله انجام شد که ارزش معاملات نیز بیش از ۴۳ هزار و ۸۹۴ هزار میلیارد ریال بود. همچنین حجم معاملات بالغ بر ۴ میلیارد و ۰۱۵ میلیون برگه سهم بود.

نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو، شپنا، کگل، شتران، شبندر از جمله نمادهای تاثیرگذار بر شاخص منفی امروز بازار بودند. همچنین نمادهای پربیننده امروز بازار، نمادهای خودرو، وبملت، شپنا، فولاد، فملی، وتجارت، و پترول بودند.

در فرابورس شاخص کل ۲۶۶ واحد ریزش کرد و در کانال ۱۷ هزار و ۰۰۸ واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات ۴۵۳ هزار و ۶۳۰ بود. ارزش معاملات در فرابورس به ۲۲ هزار و ۰۸۲ میلیارد ریال رسید و حجم معاملات یک میلیون و ۱۵۲ هزار برگه سهم بود.

نمادهای ذوب، شگویا، وسپهر، زاگرس، هرمز، فرابورس، کگهر از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس امروز بودند و همچنین نمادهای ذوب، شگویا، آریا، صبا، شاروم، سبزوا و سمگا از جمله نمادهای پربیننده این بازار بودند.

 در جریان معاملات امروز حدود ۵ میلیارد برگه سهم، به ارزش حدودی ۶ هزار میلیارد تومان معامله شد و حدود ۵۶۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت حقیقی به افراد حقوقی صورت گرفت.

تمایلات بازار سهام به شدت منفی است و به نظر می‌رسد حتی اخبار خوب نیز نمی‌تواند روند بازار سهام را دوباره به روند صعودی بازگرداند. امروز روند دلار به شدت نزولی بود و این موضوع تاثیر منفی بر بازار سهام داشت.

همچنین امروز معاملات خرد سهام عدالت نیز متوقف شد و از طرفی نیز وزیر اقتصاد از تامین بودجه ۳۳ هزار میلیارد تومانی از بازار سهام خبر داد.

برخی از کارشناسان نیز معتقدند ریزش شاخص کل بازار سهام دستوری است و دولت قصد تامین بودجه از بازار سهام را دارد.

کد خبر 419295

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ارزش سهام عدالت در نخستین روز هفته

    ارزش سهام عدالت در نخستین روز هفته

    در جریان معاملات بازار سهام امروز شنبه ۱۴ فروردین ماه، ارزش سهام عدالت قابل فروش با ۱.۱ درصد افت به ۸ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۵۵۶ تومان کاهش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =