۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
شاخص افت نخواهد کرد

هفته گذشته برای دومین هفته پی در پی بازدهی بورس مثبت شد. اما آیا این روند در هفته جدید ادامه خواهد یافت؟

به گزارش صدای بورس، مهدی دلبری، یک کارشناس بازار سرمایه به اصلاح و افت شاخص بورس در مرداد و شهریورماه اشاره کرد و گفت: در کوتاه‌مدت به دلیل افزایش قیمت دلار، وجود آرامش در قیمت‌های جهانی و احتمال انتشار گزارش مثبت شرکت‌ها در مهر و آبان ماه، انتظار تکرار روند نزولی دو ماه گذشته در بازار وجود ندارد.

دلبری پیش‌بینی خود از روند معاملات بورس را اینگونه بیان کرد: پیش‌بینی برای معاملات بازار در بلندمدت کمی دشوار است، قانونی در بازار مالی وجود دارد که براساس آن نمی‌توان رفتار بازندگان و برندگان در بازار را مورد پیش‌بینی قرار داد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در صورت ثبات نرخ دلار در قیمت‌های کنونی، سود شرکت‌ها در شش ماه دوم سال با افزایش همراه می‌شوند، اظهار داشت: امیدواریم با ایجاد شرایط پایدار در کرونا و ثبات قیمت‌های جهانی، حجم معاملات در بازار بهبود یابد و در کنار آن قیمت سهام با جذابیت همراه شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ از زمان شروع ریزش بازار در مرداد ماه، حدود ۲۵ درصد از قیمت سهام در بازار اصلاح داشت، از طرف دیگر قیمت دلار با افزایش حدود ۳۵ درصدی همراه شد که به نسبت می‌توان امیدوار بود در ۶ ماه دوم سال شرایط بهتری را در بازار شاهد باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 419060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =