کرونا طوفان کرد، بورس آمریکا مجدد ریخت

در حالی که از روز گذشته مجدد قرنطینه  برای کرونا در اروپا شروع شده است، شاخص های اصلی سهام ایالات متحده ریزش کرده است.

به گزارش صدای بورس، شاخص‌های عمده در حالی برای سومین روز متوالی ریزش کردند که سرمایه گذاران حتی استقبالی از سهام شرکت‌های بزرگ فناوری نداشته‌اند.

بر این اساس روز گذشته، شاخص داو جونز با ۰.۰۷، اس‌اندپی۵۰۰ با ۰.۱۵ و نزدک با ۰.۴۷ درصد کاهش معاملات روز گذشته را به پایان رساندند.

این در حالی است که با اعلام خبر ابتلای دونالد ترامپ قریب به دو هفته پیش هم بورس آمریکا یکبار دیگر در حالت ریزش قرار گرفت. روز ۱۱ مهر ان بی سی نیوز گزارش کرد شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا روز جمعه پس از مثبت اعلام شدن تست ویروس کرونای دونالد ترامپ و همسرش با ریزش همراه شده است. بر اساس آن گزارش شاخص صنعتی داوجونز بیش از ۵۰۰ واحد کاهش یافت و شاخص های اس اند پی ۵۰۰ و نزدک نیز منفی شد. سود اوراق قرضه دولتی ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا نیز به کمتر از ۰.۶۵۷۸ درصد کاهش یافت.

مدتی بعد از اینکه تست کرونای دوم ترامپ مثبت شد مجدد بورس های آمریکا در مسیر رشد قرار گرفتند. 

براساس این گزارش، مجلس نمایندگان آمریکا بسته محرک مالی ۲.۲ تریلیون دلاری برای مقابله با ویروس کرونا را تصویب کرده اند و سرمایه گذاران منتظر تحولات بعدی هستند. به نظر می رسد دولت ترامپ و دموکرات ها هنوز بر سر بخش های اصلی این بسته محرک مالی اختلافات عمیقی دارند. 

کد خبر 418996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =