«شستا» باز می شود/ جذابیت شرکت‌های غیربورسی «شستا» برای سهامداران بورس

مدیرعامل شرکت‌ سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی از فرصت‌های ارزنده شرکت‌های غیربورسی شستا بعد از عرضه اولیه‌شان در بورس خبر داد.

به گزارش صدای بورس، صبح امروز مجمع سالانه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) برگزار شد. در این جلسه محمد رضوانی فر مدیرعامل این شرکت به ارائه گزارش‌هایی پرداخت. ضمن اینکه خبرهایی را هم در اختیار سهامداران و اصحاب رسانه‌ها قرار داد. از جمله این خبرها می‌توان به اعلام خبر بازگشایی نماد معاملاتی «شستا» تا هفته آینده اشاره کرد که رضوانی فر آن را مطرح کرد.

خبر دیگر اینکه بازارگردانی ۶۶ شرکت تابعه شستا به مجموعه صبا تامین سپرده شد. همچنین رضوانی فر اعلام کرد برای بازارگردانی مجموعه شستا نیز به زودی سازمان تامین اجتماعی تعیین و تکلیف می‌کند.

۱۶ عرضه اولیه تا آخر سال
در حاشیه این مجمع رضوانی فر در مصاحبه با خبرنگار صدای بورس با بیان اینکه تا آخر سال ۱۶ عرضه اولیه مجموعه‌های تابعه شستا را خواهیم داشت، گفت: مجموعه‌هایی که مراحل کار عرضه اولیه آن جلوتر است شامل چوب و خزر کاسپین، لطیف و ذغال پرورده طبس است. به همین ترتیب هم عرضه‌های اولیه ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: برنامه عرضه اولیه رایتل را هم در برنامه داریم.

مدیرعامل شستا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سهام شرکت‌های باقیمانده شستا جذابیتی برای سرمایه‌گذاران بازار سرمایه دارند، این طور گفت:‌ شرکت‌هایی تابعه شستا که هنوز در بورس نیامده‌اند، انقدر جذاب هستند که ‌با ورودشان به بورس برای سهامداران مورد قبول واقع شوند. به این دلیل که در خود شستا برنامه‌های توسعه‌ای اجرا می‌َشود.

هنوز شستا فرصت‌های ارزنده دارد
وی تاکید کرد: در میان ۱۰ درصد پرتفوی شرکت‌های غیربورسی تابعه شستا (به لحاظ ارزش) فرصت‌های ارزنده‌ای وجود دارد. می‌توانم در میان‌شان به هلدینگ انرژی و رایتل اشاره کنم.

رضوانی فر گفت: زمانی که شستا واگذار شد به این دلیل که رایتل زیان‌ده بود در ارزش‌گذاری، مقدار زیادی برایش لحاظ نشد. اما الان با این روندی که رایتل ادامه می‌دهد و اینکه سال گذشته سودده شد و نیز اینکه امسال هم طی ۶ ماه معادل کل سال گذشته سوددهی ثبت کرد، مجموعه ارزنده‌ای شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز فرصت‌های ارزنده‌ای در شستا وجود دارد، افزود: با ترندی که رایتل در پیش دارد و زیان انباشته آن به زودی به سود تبدیل می‌َشود. قرار است سود رایتل هم در خود شرکت شستا توزیع شود.

نتیجه تقسیم سود سهام شستا
در این مجمع پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به دوره مالی منتهی به خرداد ۹۹ و نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره، مقرر شد از ۲۷۴۱ ریال سود محقق شده هر سهم، ۱۲۰۰ ریال سود نقدی معادل ۴۴ درصد توزیع شود.

همچنین سود سهام سهامداران حقیقی از ۱۵ آبان پرداخت خواهد شد که نحوه پرداخت متعاقباً طی اطلاعیه ای در کدال اطلاع رسانی خواهد شد. پرداخت سود سهامداران حقوقی نیز از طریق واریز به حساب بانکی اعلام شده ظرف مهلت قانونی صورت می پذیرد.

محمد فیروزی

کد خبر 418900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =