مستندسازی پژوهش ها و تجارب بازار سرمایه

مدیرعامل فرابورس ایران در افتتاحیه «دوره آموزشی روش‌های تحلیل پیشرفته داده‌های مالی با تاکید بر یادگیری ماشین» به دریافت جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۲۰ از سوی پاول آر میلگروم و رابرت بی ویلسون اشاره کرد و گفت: ‏موضوع پژوهشی این دو اقتصاددان، طراحی حراج‌ها در بازارهای مختلف بود که چندین سال قبل پژوهش‌هایی در این حوزه در فرابورس انجام شده و مدل‌های متنوع حراج برای کشف قیمت مناسب‌تر نیز طراحی شده است.

به گزارش صدای بورس، امیر هامونی با اشاره به سطح دانش تخصصی و قابلیت‌هایی که در بازار سرمایه کشور وجود دارد، اظهار کرد: بسیاری از پژوهش‌ها و تجارب ما در بازار سرمایه، قابلیت ارائه در سطح جهانی را دارد اما متاسفانه به دلیل عدم مستندسازی، در جامعه بین‌المللی مطرح نشده است.

هامونی با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی این موضوع، گفت: باید از نوبل درس‌هایی بگیریم از جمله اینکه هیچ ایده‌ای را مورد تمسخر قرار ندهیم و هنگام مطرح‌شدن ایده‌ها، منفعلانه برخورد نکنیم؛ چرا که این نوع واکنش‌ها، اعتمادبه‌نفس علمی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرعامل فرابورس پیشنهاد کرد که ایده‌ها و کارها، ثبت و به زبان انگلیسی مستند شود تا قابلیت عرضه در مجامع بین‌المللی را داشته باشد و افزود: از سوی دیگر باید طرح‌ها را با همکاران خود به اشتراک بگذاریم و در کار تیمی، مراحل مختلف امور پژوهشی را تقسیم کنیم.

هامونی در ادامه، همکاری استراتژیک فرابورس ایران و دانشگاه علامه طباطبائی را اتفاق مبارکی دانست و اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امسال میان فرابورس و قطب ریاضیات مالی کشور منعقد شده، مقرر شد ارتقای سطح تعاملات علمی و پژوهشی میان طرفین و پیوند میان توانمندی‌های علمی و عملی در دستور کار قرار گیرد که برگزاری دوره‌های آموزشی در این راستا انجام می‌شود.

در بخش دیگری از افتتاحیه «دوره آموزشی روش‌های تحلیل پیشرفته داده‌های مالی با تاکید بر یادگیری ماشین»، عبدالساده نیسی رئیس قطب علمی ریاضیات مالی از برگزاری ۱۰ دوره آموزشی سه‌ساعته با موضوعاتی همچون مبانی یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی، شبکه عمیق، تحلیل داده‌ها مبتنی بر روش‌های کلاسیک سری زمانی، خریدوفروش الگوریتمی و معاملات هوشمند و... خبر داد.منبع: فرابورس

کد خبر 418847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =