حقوقی‌ها باعث سرخوردگی حقیقی‌ها شدند

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه حقیقی‌ها در بازار جسورانه عمل می‌کنند عملکرد چند وقت اخیر حقوقی‌ها را باعث سرخوردگی حقیقی‌ها دانست.

به گزارش صدای بورس، حمید میرمعینی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اشخاص حقیقی مهم‌ترین بازیگران بازار هستند، گفت: حقیقی‌ها موثرترین افراد در بازار سرمایه هستند. این در حالی است که حقوقی‌ها با وجود اینکه سرمایه‌شان در بازار بیشتر است حقیقی‌ها بازیگران تاثیرگذارتری هستند.

وی افزود: با نگاهی تاریخی به بازار سرمایه عمدتا این حقیقی‌ها هستند که در بازار جهت‌دهی مثبت در بازار ایجاد می‌کردند. حقوقی‌ها در بازار جسور نبودند و مانع ازرشد بازار در مواقع نامناسب می‌شدند.

میرمعینی با اشاره به بعضی نقش‌آفرینی‌های حقوقی‌ها در بازار، اظهار کرد: بعضی از این معامله کننده‌هایی که به نمایندگی از حقوقی معامله می‌کنند، صرفا مبتنی بر علایق شخصی و منافع سازمان‌شان فعالیت‌ می‌کنند. حتی بعضی مواقع با فروش سهم متضرر شدند و بعدتر با قیمت بالاتر سهم را خریدند.

وی افزود:‌ در اریابی عملکرد پرتفوگردان و تعیین استراتژی سرمایه‌گذاری نظارتی نبوده است و حقوقی‌ها هرجور خواستند عمل کردند. البته منظورم از نظارت آن نوع نظارت که از سوی سازمان بورس اوراق بهادار اعمال شود، نیست. بلکه نظارت از سوی هیات مدیره، مجمع شرکت و حسابرس‌هاست.

میرمعینی تاکید کرد: در این چند روز اخیر رفتار اشخاص حقوقی‌ در بازار جای سوال دارد، اینکه نگاه‌شان کوتاه مدت است و استراتژی ندارند. رفتار حقوقی‌ها باعث سرخوردگی حقیقی‌ها شده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت:‌ در آینده بلند مدت (۵ ساله) سبدگردان‌ها بازیگر اصلی بازار سرمایه می‌َشوند.

محمد فیروزی

کد خبر 418830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =