۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
۲ روی سکه بورس مسکن

دو حالت برای بورس مسکن و مستغلات وجود دارد. اول اینکه شرکت های ساخت و ساز در بورس ورود پیدا کنند و دوم عرضه پروژه های ساختمانی در بورس است.

صدای بورس، مسکن و تحولات آن یکی از جمله مهمترین موضوعات اصلی تمام کشورهای جهان است. متولیان ساخت و ساز هر کشور نیز سیاست‌ها و خط مشی هایی منطبق با شرایط خود اجرایی کرده اند. یکی از مهمترین و اصلی ترین موضوعت برای تصمیم سازی اطلاعات و آمار دقیق در رابطه با میزان ساخت و ساز، تعداد مستاجران و صاحب خانه ها، میزان مالیات پرداختی و موضوعاتی از این دست است. در ایران برای حل مشکل مسکن موضوع بورس مسکن مطرح شده است راه حل  تنظیم بازار مسکن و ساخت و ساز بورس نیست،  مشکل مسکن از جای دیگر آب می خورد و حل آن ارتباطی با ورود مسکن در بورس ندارد.

دو حالت برای بورس مسکن و مستغلات وجود دارد. اول اینکه شرکت های ساخت و ساز در بورس ورود پیدا کنند و دوم عرضه پروژه های ساختمانی در بورس است. در حالت اول تشکیل بورس مستقل املاک و مستغلات و ورود شرکت های ساختمان سازی( ساخت و ساز) به این بورس موجب روشن شدن معاملات، ورود و خروج های مالی و شفافیت می شود. در حالت دوم اگر زمین و پروژه وارد بورس املاک و مستغلات شود وضعیت مسکن از شرایط فعلی بدتر خواهد شد و به گران تر شدن زمین و مسکن منجر می شود.

مراجع تصمیم گیرنده در ارتباط با بورس املاک و مستغلات هیچ گونه اطلاع دقیقی منتشر نکرده اند، باید تمامی زوایای مسکن بورسی اعلام شود تا بتوان به شکل کامل و موشکافانه بررسی کرد.

افشین پروین پور/ کارشناس بازار مسکن

کد خبر 418456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =