تغییر کارگزاری ناظر سهام عدالت چگونه امکان‌پذیر است؟

یک مقام مسئول گفت: سهامداران عدالت اگر در تغییر کارگزاری به مشکل برخوردند در ابتدا با کارگزاری مبدا مطرح کنند اگر اقدامی نشد از کارگزاری به واحد نظارت های سازمان بورس مربوطه شکایت کنند.

به گزارش صدای بورس، محمدجواد فرهانیان، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، اظهار داشت: سایت کارگزاری یا بانکی که سهامداران سهام عدالت برای اولین بار به آن مراجعه می‌کنند به عنوان کارگزاری ناظر انتخاب می‌شود. به عنوان نمونه اگر سهامداران برای فروش سهام خود به یک بانک مراجعه کرده‌اند کارگزاری همان بانک، کارگزاری ناظر وی شناخته می‌شود و یا اگر برای فروش سهام عدالت به سایت کارگزاری خاصی رجوع کرده‌اند، همان کارگزاری، کارگزاری ناظر وی است.

وی با بیان اینکه در سایت این کارگزاری‌ها، لیست دارایی‌های سهام عدالت سهامداران کاملاً قابل مشاهده است و در آن به سادگی و به صورت آنلاین می‌توان سفارش فروش را قرار داد و یا آن را لغو کرد، ادامه داد: تا قبل از اینکه سهامدار سهامش را به فروش برساند امکان تغییر کارگزار ناظر وجود دارد اما به محض اینکه سفارش فروش قرار داده شد و سفارت سفارش باز و در جریان وجود داشت تا قبل از تکمیل عملیات فروش سهام عدالت دیگر امکان تغییر کارگزار ناظر وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

سهام عدالت را بفروشیم؟

آمار جدید فروشندگان سهام عدالت

سهام عدالت وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شد


امکان لغو سفارش تا قبل از به جریان افتادن فروش

فرهانیان افزود: قبل از اینکه سفارش وارد سیستم شود و در نوبت اجرا برود امکان لغو سفارش نیز وجود دارد اما بعد از انتقال و اجرای سفارش امکان کنسل کردن وجود ندارد.

وی درباره نحوه تغییر کارگزاری ناظر فروش سهام عدالت، تشریح کرد: اگر فروش سهامی که سهامدار عدالت به فروش گذاشته است، به صورت کامل انجام شد و سهامدار قصد تغییر کارگزاری ناظر را داشت، باید کارگزار ناظر فعلی، امکان تغییر کارگزاری را فراهم کند اما متأسفانه برخی از کارگزاری‌ها در این زمینه کم کاری می‌کنند.

سهامداران عدالت به کارگزاری خاطی شکایت کنند

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادامه داد: اگر سهامداران هنوز سفارشی را ثبت نکرده‌اند یا سفارش آنها در کارگزاری به صورت کامل به فروش رفته است اما سهامدار برای تغییر کارگزاری ناظر به مشکل برخورده است در ابتدا به کارگزاری مبدا مراجعه کرده و تقاضای تغییر کارگزاری اعلام شود چرا که کلید این اقدام در دست کارگزاری مبدا است اما اگر کارگزاری به هر دلیل همکاری نکرد سهامداران عدالت می‌توانند با تماس به واحد نظارت‌های سازمان بورس از کارگزاری مربوطه شکایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کسانی که ۳۰ درصد اول سهام خود را در یک بانک فروخته‌اند باید مابقی سهام را نیز از طریق همان بانک به فروش برسانند؟ گفت: نیازی به مراجعه به بانک نیست بلکه از طریق سایت کارگزاری همان باز نیز می‌توان سهام عدالت را به فروش رساند.

انتقال سهام عدالت فوت شدگان تاکنون پیشرفتی نداشته است

فرهانیان درباره آخرین وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان گفت: در این باره تنها کاری که باید انجام شود اتصال انفورماتیک شرکت سپرده‌گذاری با انفورماتیک قوه قضائیه است تلاش ما این است که انتقال سهام به صورت کاملاً مکانیزه انجام شود اما تاکنون پیشرفتی در این زمینه انجام نشده است.

منبع: مهر

کد خبر 418387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =